حاکمیت طالبان و فروپاشی ارزش ها درحامعه افغانستان

نویسنده: مهرالدین مشید طالبان زخمی سرطانی بر پیکر افغانستان دردمند حاکمیت گروه…

مناسبات افغانستان با هند چرا رشک خشم آلود پاکستان را…

تاسیس یا انکشاف مناسبات میان دولت‌ها از صلاحیت‌های قبول شده…

د نوموتي تاریخپوه پوهاند محمد حسن کاکړ د اتم تلین…

. په کابل کې د روانې اونۍ د تیرې سه شنبې…

روزای خونین؛ میان نامه های زندان و تئوری انقلاب

Rosa Luemburg (1871- 1919) آرام بختیاری فدایی سوسیالیسم؛ 14 کتاب خانم روزا-…

بگذارید ادیان و فرهنگ ها بدور از سایه ی سیاست…

نویسنده: مهرالدین مشید جنگ ادیان باطل و برتری جویی هر دینی…

سیاست خارجی بی‌طرف و اقتصاد محور

در طول سه و نیم سال جوابگوی عاجل موقف افغانستان…

واخان سر و گردن أفغانستان است !

میرعبدالواحد سادات واخان سر و گردن أفغانستان است ! همه ما ،…

لوږه او جګړه

ليکنه: حميدالله بسيا لوږه، فساد، جنگونه او په نړۍ کې اقليمي…

پیورزگرا

نوشته : دکتر حمیدالله مفید داستان کوتاه  ————— ———— احمد خان خراسانی به فرماندهی …

   خالق تروریست های اسلامی؛ الله یا امریکا؟

بخش دوم سلیمان کبیر نوری      پس از افشاگری ریچارد هیدن بلک، از…

هر تفنگدار طالب هم پولیس و هم سارنوالی و هم…

نویسنده: مهرالدین مشید حاکمیت اختاپوتی ملاهبت‌الله و آینده ی ناروشن افغانستان مردم…

عشق وطن 

از زنده‌گیم دلتنگ وز زمزمه بیزارم  نه حوصلهء حرفی نه ذوق…

واخان

طی هفته اخیر سال عیسوی توسط شبکه های خبر رسانی…

نانوشته

       پس از دیر باز ، شعرقشنگ و پراُبُهَتی از" حسیب…

ګوندي فعاليتونه او دموکراسي

نور محمد غفوری ټول پوهيږو چې د بريالۍ سياسي مبارزې له…

ساعت "کنزل" نمادی از نوستالوژی؛ اما به روایتی دیگر

نویسنده: مهرالدین مشید نه یک ساعت؛ بلکه حماسه ای در فضای…

ریبوار طاها

آقای "ریبوار طاها" (به کُردی: ڕێبوار تەها) با نام کامل…

نقارۀ جنگ 

رسول پویان  نـوای ســال نــویــن تـا نقـارۀ جـنگ است  به خون خلق…

عرفان و زبان

– دکتر بیژن باران من در جهان لغات دیگران می…

ای حزب قهرمان انیس  ستمکشان

      به افتخارسالگرد حزب پر   افتخاردموکراتیک خلق افغانستان ای حزب قهرمان انیس  ستمکشان یادت…

«
»

بيا ويران نماييم و در اين كشور شر اندازيم

بيا ويران نماييم و در اين كشور شر اندازيم
هر آن قوم و تبارش را بجان ديگر اندازيم

اگر كس قد بر افرازد ، كند ايراد ، زند حرفى
ورا در دست جانى يا به گير قلدر اندازيم

شراب ارغوانى را ز خون هم وطن نوشيم
همه دار و ندارش را به جيب جمپر اندازيم

زن مظلوم ميهن را بسوزانيم، كنيم سنگسار
به كلك و بر گلوى هر زن خود زيور اندازيم

اگر خواهى كه گردى انج و منج و صاحب مكنت
وطن را در بدر سازيم، به هر سو محشر اندازيم

چنين فرصت مده از دست و آنرا مغتنم بشمر
كه با غارت بساطى پهنى از مال و زر اندازيم

اگر راهى نبود و يا ز بهر ات عرصه تنگ آمد
بيا خود را به پاى هر كى ، حتى كافر اندازيم

بيا كاين گل فشانى ها به شان ما نمى زيبد
بجاى گل زن و مردش بيك چاه و جر اندازيم

وطن در قهقرا از حرص خود بردند يكسر “واعظى”
“بيا كاين داورى ها را به پيش داور اندازيم”

شگوفايى و آسايش نمى خواهند به كشور هيچ گاه
چو “حافظ” پس بيا خود را به ملك ديگر اندازيم

زبير واعظى