دیدی گذرا بر اندیشه های اصلاحی در اسلام و جایگاه…

نویسنده: مهرالدین مشید اسلام سیاسی و بی پایگی آن در متون…

بختیار علی محمد

استاد "بختیار علی محمد" (به کُردی: بەختیار عەلی موحه‌مه‌د)، شناخته…

آرمان ضداجتماعی-ضد ترقی در عرفان

دکتر بیژن باران آیا عارفان ضداجتماعی بودند؟ آیا رفتارشان با…

              پروژه تاپی (TAPI)

نوشته کریم پوپل مورخ۱۶.سپتمبر.۲۰۲۴ کالنگ دنمارک                                  انتقال لوله گاز از ترکمنستان به هند پس…

نشانه هایی از رستاخیز مردمی و نگرانی های رهبران طالبان

نویسنده: مهرالدین مشید آنسوی افق های تاریک و طلوع خورشید آزادی…

صید گرفتار 

چو برگی در شکنج پنجه های باد پاییزم  به خواری و…

داستان «تو را دوست دارد!»

نویسنده «تولگا گوموشای» مترجم «پونه شاهی» نگهبان کلاس‌ام، بنابراین، در طول…

ترجمه داستان «علی بابا و چهل راهزن»

نویسنده «آنتوان گالاند»؛ مترجم «اسماعیل پورکاظم» در زمان‌های بسیار پیش از…

دولت از اسلام یا در اسلام؟

دولت از اسلام عبارت از حکومت قانون استکه: ارزش های…

دل صدپاره 

رسول پویان  اگر یک لحظه گـردد در تمام عمر همدردم  ز ژرفای…

نگاهی به برخی از لایه های اجتماعی

ترجمه. رحیم کاکایی یوری آنتونوف اساساً، هر فرد و هر گروه اجتماعی…

دیدی گذرا بر اندیشه های اصلاحی در اسلام و جایگاه…

نویسنده: مهرالدین مشید تروریسم بازتولید اسلام سیاسی و بی پایه بودن…

بزرگداشت ازدهمین سال درگذشت داکتراناهیتا راتبزاد  

به تاریخ هفت سپتامبر سالجاری ازسوی  شورای سراسری زنان افغانستان…

بازی با دم اژدها یا تعامل با حاکمان تروریست و…

نویسنده: مهرالدین مشید تبدیل شدن افغانستان به مفرزۀ تروریسم  و احتمال…

دلسوز صابر

بانو "دلسوز شیخ صابر"  (بە کُردی: دڵسۆز شێخ سابیر -…

عرفان در هنر

دکتر بیژن باران عرفان در هنر تجسمی با هنر کلامی…

زیبا پسند

غم خانه گشته است دل مستمند من هم شد خمیده قد…

احمد مسعود به دنبال چیست ؟

                              نوشته ی : اسماعیل فروغی      به…

اطاق فکر، د فکر خونه یا (Think Tank) یعنی چه؟

نور محمد غفوری در بین گروه های سیاسی، اجتماعی، علمی و…

دیدی گذرا بر اندیشه های اصلاحی در اسلام و جایگاه…

نویسنده: مهرالدین مشید تروریسم بازتولید اسلام سیاسی و بی پایه بودن…

«
»

همصدایی با تروریزم ، دشمنی با مردم است

                نوشته ی : اسماعیل فروغی

       درحالیکه جعفر مهدوی رهبر حزب ملت افغانستان ( یکی از رهبران خودخوانده ی شیعیان کشورما ) ، کتابی زیر نام ” خورشید بی غروب … ” ، در وصف انس حقانی نوشته و او را همچون فرشته ای توصیف می نماید ؛
      و در حالی که برخی مقامات بلند پایه ی ایرانی بصراحت می گویند ” طالبان برخلاف تصوردیگران تروریست نیستند ” ؛ طالبان با نشر مقاله ای در سایت المرصاد پایگاه خبری حامی شان ، به پاسخ آقای مهدوی باردیگر آیین و مذهب شیعه را باطل و گمراه کننده اعلام کرده ، شیعیان را رافضی پنداشته  ، آنان را همانند و هم سان داعش به ریسمان کفر می بندند. و به پاسخ آخوندهای ایرانی که طالبان را تروریست نمی پندارند ، از زبان امیرخان متقی با صدای بلند اعلام می نمایند که : ” بروید چاره ی کار خود کنید.  شما هم حکومت همه شمول ندارید . و تعداد اعدام های سالیانه ی شما بیشتر از تعداد زندانیان ما استند … “

     امیدواریم آقای جعفرمهدوی و آنعده رهبران ایرانی که تروریستان را همچون فرشته گان توصیف می نمایند ، با دریافت چنین پاسخ های روشن ، چاپلوسی طالبان را بس کرده ، برای شناخت بهتر طالبان ، با رجوع به وجدان های شان فقط چند حادثه ی فجیع را به یاد بیاورند :

   ــ  فاجعه ی خونین آموزشگاه کاج را به یاد بیاورند که در آن دهها دختر نوجوان تیکه تیکه شده ، آرزو های بزرگ شان به خاک و خون یک سان شد .

   ــ تازه ترین جنایت تروریستان در خاص اورزگان را از نظر بگذرانند که دشمنان هزاره ها شبانه صدها اصله درخت میوه دار شیعیان را قطع کرده ، خرمن ها و خانه های شان را آتش می زنند تا مردم شیعه و هزاره را اجباراً از خانه های پدری شان کوچ بدهند ؛

  ــ و بالاخره همان فاجعه ی وحشتناک انتحاری در میان حامیان جنبش روشنایی را به یاد بیاورند که با تیکه تیکه  شدن هزاره ها ، جوی های خون جاری شد و دهها هزاره و شیعه ی بیگناه به خاک و خون غلطیدند .

      باوردارم که نه جعفر مهدوی و نه رهبران طالب پسند ایران ، برای آن مادران داغدیده ی دختران کاج و برای آن خانواده های هزاره و شیعه که درختان میوه دار شان قطع شده ، خرمن ها و خانه های شان آتش زده شده و با زور از خانه های شان کوچ داده می شوند ، هیچ پاسخی ندارند .

      بگذارتا مهدوی ها در وصف حقانی ها کتاب ها بنویسند .

     بگذار تا مداحان تروریزم دولتی افغانستان در ایران و توران نوحه سرایی کنند ؛ بی تردید این همه مظالم و جنایات ، درجه ی تنفر عمومی را تا سطح انفجار بالا خواهد برد – تا آن مرحله ای که درهر کوی و برزن و درهرکوچه و محله ی افغانستان ، قیام ضد طالبان براه افتاده و مردمان داغدیده و گرسنه ، با خشم شان تروریستان را به خاستگاه اصلی شان پاکستان بفرستند . 

      حالا مردم به این باور رسیده اند که جنگ و قیام در برابر تروریزم بدوی و خشن طالبان ، تنها راه نجات از مرگ تدریجی و جلوگیری از نابودی مدنیت و فرهنگ در افغانستان است.