مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

مثلث خبیثه ی استخباراتی ایکه افغانستان را به کام آتش…

نویسنده: مهرالدین مشید اقنوم سه گانه ی شرارت در نمادی از…

اعلام دشمنی با زنان؛ زیر پرسش بردن اسلام و یا…

نویسنده: مهرالدین مشید رهبر طالبان از غیبت تا حضور و اعلان…

ګوند، ائتلاف او خوځښت

نور محمد غفوری  په ټولنیزو فعالیتونو کې د ګډون وسیلې   د سیاسي…

از روزی می‌ترسم 

از روزی می‌ترسم  که سرم را بر روی سینه‌ات بگذارم و تپش…

چرا نجیب بارور را شماتت و تقبیح نماییم ؟

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی           به…

«
»

جمهوری کلاهبرداران و شیادان!

بهروز سورن

در حالیکه تاخت و تاز ویروس کرونا همچنان بیرحمانه ادامه دارد و در ابعادی بزرگ مناسبات اقتصادی و اجتماعی جهانیان را با تغییراتی کلی مواجه کرده است و همه کشورهای مربوطه مدعی هستند که تمامی ذخایر و منابع مالی خود را برای مقابله با این ویروس در نظر گرفته اند, در ایران سونامی دروغ و فریبکاری از جانب دست اندرکاران حکومتی همچنان ادامه دارد. ابتدا با فشار نیروهای قضائی و امنیتی همانند جلاد زندانیان سیاسی ( رئیسی ) آمار رسمی و دولتی مبتلایان و کشته شدگان این بلای خانمان برانداز بشکلی وسیع تنزل داده شد و در پرده ای از پنهانکاری مضاعف فرو رفت و سپس با ارائه این آمار دروغین مرحله آغازین خروج از قرنطینه و آغازعادی سازی اعلام شد و هم اکنون نیز با خرافه پراکنی و جن یابی! تلاش میکنند این حقیقت مرگبار زمینی را به اجنه و آسمان و دنیای ماوراء طبیعه اتصال دهند و دامان بشدت آلوده خود را پاک جلوه دهند.

روزی نیست که اخبار شگفت انگیز! اختراعات سپاه پاسدارن و منبر نشینان حکومتی در شبکه های خبری و سامانه های اطلاعاتی خود و دنیای مجازی منتشر نشود و موجی از واکنش ها را بر نیانگیزد. اخیرا نیز خبری در ارتباط با اختراع دستگاه کرونا یاب گزارش شده است و یا شیوع کرونا را به ظهور ( امام زمان ) نسبت میدهند. جمهوری اسلامی که بدرستی میتوان انرا جمهوری شیادان نیز نامید با خرافه پراکنی و خرافه پروری این روزها نه تنها بدنبال فریب و اغوا عمومی توسط رسانه های خودی هست بلکه در تلاش است تا با سوء استفاده های مالی از این موقعیت مبالغ بسیار نجومی را به جیب وابستگان خود سرازیر نماید.

دستگاه کذایی کرونا یاب بسیجی که در دنیای مجازی به فروشنده درب قابلمه به سپاه پاسدارن معرفی میشود, صدها میلیون تومان برای مردم ما هزینه برداشته است که اخیرا فیزیکدانان ایرانی را به واکنش واداشته است.پزشکان ایرانی نیز به درمانگری کرونا با توسل به خرافات از سوی بخشی از طیف شیادان اعتراض کرده اند. در این وانفسا اما آنچه در دنیای فراموشی قرار گرفته است و رفته رفته بی فریاد خاموش میشود همانا کودکان کار و بویژه حاشیه نشینان هستند که گاها نمیدانند موضوع چیست اما قربانی بی واسطه سودجوئی حکومتیان در مقابله با این ویروس مرگبار هستند.

این در حالی است که اخیرا بدنبال یک افشاگری مشخص شده است که حدود چهار میلیارد و هشتصد میلیون دلار ارز دولتی که برای واردات در نظر گرفته شده بود و اغلب در اختیار 32 مورد حقیقی و حقوقی ( بخوانید وابستگان دولتی و سرمایه داران ) قرار داده شده بود به یغما رفته و کالائی بازاء آن وارد نشده است. این ارقام نجومی را تنها در قیاس با وقایع دیگر در کشورمان میتوان بخوبی فهمید. آنزمان که در ارتباط با تعیین حداقل دستمزد کارگران و زحمتکشان کشورمان حکومتیان تنها فقر را میان آنان تقسیم میکنند و تهیدستان وکودکان کاری که در شرایط قرنطینه تا نیمه شب به زباله گردی در خیابانها مشغولند.

شرایط نابرابر و بشدت ظالمانه کنونی برای کارگران از سوی احمد آ به بهترین شکل بیان شده است.( از بالاترین )

بزرگ ‌ترین مشکل کارگران ایران، همدستی حکومت با کارفرما هستش. از ما هیچ حمایتی نمی‌شه. بخوایم اعتراض هم بکنیم، زندونی می‌شیم. اون وقت خونواده‌هامون همین نون بخور و نمیر رو ندارن؛ تازه آواره زندان و دادگاه هم می‌شن. یعنی در واقع نه راه پیش داریم نه راه پس. به نوعی گروگان گرفته شدیم. باور کنید نظام سرمایه‌داری اسلامی خیلی کثیف‌تر و بی‌رحم‌تر از هر سیستمیه

اشاعه جهل و خرافات همزاد روی کار آمدن حاکمان اسلامی بوده است و هدفی جز استثمار و سرکوب و غارت منابع مالی  کشورمان نداشته وجزئی از سیستم ستم و استثمار این نظام در چهل و یک سال گذشته بوده است. نا رضایتی ها و اعتراضات کارگران و زحمتکشان و ستم دیدگان اما همچنان انباشته و افزون تر خواهند گشت. جمهوری اسلامی طی سه سال گذشته دو انفجار عمومی و سراسری را با توسل به سرکوب و کشتار و ایجاد وحشت سپری کرده است و پایه های بشدت لرزان حاکمیت خود را استوار نگه داشته است و انفجار اجتماعی آتی قطعا ابعادی بسیار فراتر از خروش عمومی آبان 98 خواهد داشت و تومار جنایات پنهان و نهان جمهوری شیادان و همدستان سرمایه داران را پایانی خواهد بود.