اسرار عشق 

رسول پویان  شدم تا همدم نـور آشیان در کهکشان دارم  از این…

کابل زیبا

سیمین بارکزی فرزند عبدالکبیر خان بارکزی 1953 میلادی در یک…

خالە بکر

استاد "بکر محمد امین" (به کُردی: به‌کر محه‌ممه‌د ئەمین) متخلص…

احتمال تحولات بعد از انتخابات در آمریکا و صدای تکانه…

نویسنده: مهرالدین مشید آیا با پیروزی ترامپ آمریکا به افغانستان باز…

                   من وتو 

چرا صدا ی ما را  جها ن  نمی  شنود برای  آنکه …

شناخت با 30 نوع سوگیری در عرفان

دکتر بیژن باران اگر ما بتوانیم خود را تغییر دهیم؛…

خواب  و  رویا

فرزانه ساحل  حسینی دوش  دیدم  که در آغوش  تو ام با…

سارتر،- مبارزی عملگرا، روشنفکری التقاطی؟

Sartre, jean paul(1905-1980) آرام بختیاری سارتر و انقلاب؛ روشنفکران جایگزین پرولتاریا. سارتر(1980-1905.م)، نویسنده…

هجران

شعر تورکی اوزبیکی داکتر فیض الله ایماق با ترجمه ی دری…

قامت با شکوه ی آسمایی و شیر دروازه بار دیگر…

نویسنده: مهرالدین مشید به راستی که جهان بی وطنی دنیای سرد و…

مولانا عبدالرحمن جامی 

نورالدین عبدالرحمن بن احمد بن محمد جامی معروف به مولانا…

آیا این یک آدمیزاد است یا غیر آدمیزاد؟!؟!؟!

سنگ شکن خدا که می دهد نمی پرسد بچه کیستی؟! "اما…

پس منظر اختلاف نظر رهبران طالبان و شکننده گی بقای…

نویسنده: مهرالدین مشید سیطره جویی ملاهبت‌الله و افزایش اختلاف میان جناح…

رهبران فراری

نوشته نذیر ظفر ما را به وحشیان زمـــــان رهبران فروخت خـــــود را…

کجاست

مادر دلسوز بی آزار و غمخوارم کجاست  مادر شیرین من از…

تبار گرایی یا تفوق خواهی تباری ؟

ساحه باقیمانده از آریانا ، خراسان و باختر که بنام…

لوکاچ؛ فیلسوف مجار، مورخ و تئوریسین ادبیات

georg lukacs (1885-1971) آرام بختیاری گئورگ لوکاچ، و دمکراسی سوسیالیستی شورایی. جرج لوکاچ(1971-1885…

په حکومت کولو کې بد، په خبرو کې بد او…

نور محمد غفوري جان کیری د امریکا د خارجه چارو پخواني وزیر هغه…

سروش واژگان 

رسول پویان  خـدا تا در نمـاد بنده یـی مصلـوب آدم شد  محـیط…

«
»

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04!

اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم و میهــن

چـــون تـجلایــی ٌگهری،کزهــــرخــــردمند آیــــد در سخــن

نبــــود اهــدافش جزتامین حقـــوق وهـــم خواستهای مردم

بـــــرعملــکـــردِ همه خواستهای انسانــی بود تلاش هـردم

بانییـــان حـــزب وجمله اعضا یش نبـودند پیروبــه الحــــاد

تاجــــــران دیــن میداشتند چون اعمالی را بنــــا مِ جهـــــاد

اهدافی حزب شد چو زنگی خطرضد مــیلِ جملــــه دشمنـان

به ســرانگشــتِ دشمنان برخاستند وبردند بٌنــش از نهـنـان

حزبی که یـــــجزتعلقِ انسانیـــت وعـــــدل نبـــودش مــــرام

رهبـــــــران وهم جمله اعضایش کفرگفتند، نمــودند بدنــــام

ولــــی تاجــــران چــــون بقدرت برسیـد ند بمـــیلِ ارتجـــاع

قصـرها بساختند وفــروختند بردشمنـــا ن عزش چون متاع

خلــقِ رنجــــدیده چودیدند اعمالِ همـچون گــروه درعمـــــل

زسخــــن هایــی  نادرست وریـــــا برحزب گشتند بس خجـل

مفــــکـــــر دارد توقع زاهل میهن گیـــرند پنــــد ازتجربـــــه

ورنه این میهـن میـــگردد زبیــــــخردان زودتــــــرتجزیـــــه

بیاییـــد وحــدت وهمدلی خودها حفظ داریم بـــرصلح وطـــن

ورنه شــرع رب  ومحمد گفتــــــه حـق  را بـــدارند قطـــغن

که حقوق انسان، آزادی ومسـاوات است با جملـه نعـمـــا ت

ورنـــــه دشمنان بـــــربساط ما نگـــــذارند بجــــزخـــرافا ت