حاکمیت طالبان و فروپاشی ارزش ها درحامعه افغانستان

نویسنده: مهرالدین مشید طالبان زخمی سرطانی بر پیکر افغانستان دردمند حاکمیت گروه…

مناسبات افغانستان با هند چرا رشک خشم آلود پاکستان را…

تاسیس یا انکشاف مناسبات میان دولت‌ها از صلاحیت‌های قبول شده…

د نوموتي تاریخپوه پوهاند محمد حسن کاکړ د اتم تلین…

. په کابل کې د روانې اونۍ د تیرې سه شنبې…

روزای خونین؛ میان نامه های زندان و تئوری انقلاب

Rosa Luemburg (1871- 1919) آرام بختیاری فدایی سوسیالیسم؛ 14 کتاب خانم روزا-…

بگذارید ادیان و فرهنگ ها بدور از سایه ی سیاست…

نویسنده: مهرالدین مشید جنگ ادیان باطل و برتری جویی هر دینی…

سیاست خارجی بی‌طرف و اقتصاد محور

در طول سه و نیم سال جوابگوی عاجل موقف افغانستان…

واخان سر و گردن أفغانستان است !

میرعبدالواحد سادات واخان سر و گردن أفغانستان است ! همه ما ،…

لوږه او جګړه

ليکنه: حميدالله بسيا لوږه، فساد، جنگونه او په نړۍ کې اقليمي…

پیورزگرا

نوشته : دکتر حمیدالله مفید داستان کوتاه  ————— ———— احمد خان خراسانی به فرماندهی …

   خالق تروریست های اسلامی؛ الله یا امریکا؟

بخش دوم سلیمان کبیر نوری      پس از افشاگری ریچارد هیدن بلک، از…

هر تفنگدار طالب هم پولیس و هم سارنوالی و هم…

نویسنده: مهرالدین مشید حاکمیت اختاپوتی ملاهبت‌الله و آینده ی ناروشن افغانستان مردم…

عشق وطن 

از زنده‌گیم دلتنگ وز زمزمه بیزارم  نه حوصلهء حرفی نه ذوق…

واخان

طی هفته اخیر سال عیسوی توسط شبکه های خبر رسانی…

نانوشته

       پس از دیر باز ، شعرقشنگ و پراُبُهَتی از" حسیب…

ګوندي فعاليتونه او دموکراسي

نور محمد غفوری ټول پوهيږو چې د بريالۍ سياسي مبارزې له…

ساعت "کنزل" نمادی از نوستالوژی؛ اما به روایتی دیگر

نویسنده: مهرالدین مشید نه یک ساعت؛ بلکه حماسه ای در فضای…

ریبوار طاها

آقای "ریبوار طاها" (به کُردی: ڕێبوار تەها) با نام کامل…

نقارۀ جنگ 

رسول پویان  نـوای ســال نــویــن تـا نقـارۀ جـنگ است  به خون خلق…

عرفان و زبان

– دکتر بیژن باران من در جهان لغات دیگران می…

ای حزب قهرمان انیس  ستمکشان

      به افتخارسالگرد حزب پر   افتخاردموکراتیک خلق افغانستان ای حزب قهرمان انیس  ستمکشان یادت…

«
»

څه وکړو !

مولانا داکتر محمد سعید « سعید افغاني »  

زما  په نظر لازمه ده چه د تعلیم و تربیی  پروګرامونو سره ، د اخلاقي  پانګه ته باید  ډیره اساسي  توجه وشي ؛ ځکه  دلته لاڅه  چه په ټوله  دنیا  کښی  اخلاقي  پانګی  خرابیږی، او څومره  چه  په تخنیکي ، صنعتي ، زراعتي  او نور بخشونو کښی  پرمختګ  شوی دی ، هغومره  د  اخلاقي  مهمی  پانګی  سره بی اعتنائي  کیږی.

نو راځی  چه مخکی  دهغه نه چه زمونږ  د اخلاقي  پانګی دارائی  ټوله برباده  او دلاسه و لاړه شي ؛ یوتربله سره په صادقانه ډول کینو او یوتربله په سلیم عقل او منطق ، خبری ته غوږ و نیسو،  تعمیق وکړو چه زمونږ د خلکو د خیر او فلاح  د پاره څه وکړو.

بل اساسی ټکی دا دی چه :

په یو قوم  او جمعیت کښی  بی اعتنائی  او  بی اعتمادی  دواړه  مزمن  او تباه کونکي  امراض  دي ؛ نو د پوه  او خیرخواه  شخصیتونو ایماني  ډنده  دا ده  ترڅو  د تفاهم ، اعتماد  او اخلاصمندی  ریښی قوي وساتی او د بی اعتنائی مرض سره چه د تباهی موجب ګرځی ،  په معقوله  او د ښه سالم  منطق پربنیاد ؛ د خپلو د خیر او سلم اخلاقي  مجادلو ته  په  دوامداره ډول ، قوت او شدت  ورکړي.

سعید افغاني

د سرطان میاشت ، د ۱۳۳۷ هجري شمسي کال ــ  ننګرهار