خلق در دانه لری - مرواریت های ناب

قۉشیق ( دو بیتی )   داکتر فیض الله ایماق باید گفت که،…

آشتی کردن طالبان با مردم افغانستان، راهی برای پایان جنگ…

نویسنده: مهرالدین مشید زهر پاشی های قومی و زبانی و توطیۀ…

 ترجمه‌ی شعرهایی از سردار قادر 

استاد "سردار قادر" (به کُردی: سه‌ردار قادر)، شاعر کُرد زبان،…

خموشی

 نوشته نذیر ظفر شــــــــد مــــدتی که ورد زبانم ترانه نیست آوای مــــن…

چشم براه وحدت

            چشمم براه  وحدت  پیوند وهمد لی جانم فدای وحدت وصد ق…

دوحه سر دوحه، پروسه های پیچیده و آرمانهای خشکیده 

نوشته از بصیر دهزاد  سومین کنفرانس در دوحه  درست سه هفته…

کور و نابینایان خرد

تقدیم به زن ستیز های بدوی و ملا های اجیر، آن…

فضیلت سیاسی و افغانستان

در نخست بدانیم٬ ماکیاولی در شهریار و گفتارها٬ در واقع…

بهای سنگین این خاموشی پیش از توفان را طالبان خواهند…

نویسنده: مهرالدین مشید طالبان بیش از این صبر مردم افغانستان را…

گلایه و سخن چندی با خالق یکتا

خداوندا ببخشایم که از دل با تومیخواهم سخن رانم هراسانم که…

(ملات گاندی در مورد امام حسین

باسم تعالى در نخست ورود ماه محرم و عاشوراء حسينى را…

جهان بی روح پدیداری دولت مستبد

دولت محصولی از روابط مشترك المنافع اعضاء جامعه می باشد٬ که…

ضانوردان ناسا یک سال شبیه‌سازی زندگی در مریخ را به…

چهار فضانورد داوطلب ناسا پس از یک سال تحقیق برای…

پاسخی به نیاز های جدید یا پاسخی به مخالفان

نویسنده: مهرالدین مشید آغاز بحث بر سر اینکه قرآن حادث است و…

طالبان، پناهگاه امن تروریسم اسلامی

سیامک بهاری شورای امنیت سازمان ملل: ”افغانستان به پناهگاه امن القاعده و…

  نور خرد

 ازآن آقای دنیا بر سر ما سنگ باریده عدوی جان ما…

عرفان با 3 حوزه شناخت/ ذهن، منطق، غیب

دکتر بیژن باران با سلطه علم در سده 21،…

شکست مارکسیسم و ناپاسخگویی لیبرالیسم و آینده ی ناپیدای بشر

نویسنده: مهرالدین مشید حرکت جهان به سوی ناکجا آباد فروپاشی اتحاد جماهیر…

سوفیسم،- از روشنگری باستان، تا سفسطه گری در ایران.

sophism. آرام بختیاری دو معنی و دو مرحله متضاد سوفیسم یونانی در…

آموزگار خود در عصر دیجیتال و هوش مصنوعی را دریابید!

محمد عالم افتخار اگر عزیزانی از این عنوان و پیام گرفتار…

«
»

چیرته چې ماغزه زندانی وي هلته هر څه مړه وي

لیکونکۍ : دکتور طاوس وردک لندن ددسامبر اوومه ، ۲۰۱۵ کال
قدرمنو هیواد والو زه دوه شیان د انسان او حیوان او پرندګانو په وجود کی پیژنم او ورباندې ډیر ښه پوهیژم ، اول ېې عقل دی او دوهم ېې غریزه ده ، دغه دواړه د انسان د خلقت سره یو وخت پیدا شوي دی او انکشاف ېې کړۍ او دزمانې په تیریدو سره ېې د تکامل دوران تۍ کړي او خاصتا د انسانانو په منځ کې تر ننه ډیره وروسته پاتې والۍ او عقب ماندګی وینم او علتونه ېې هم ډیر دی .
۱ – عقل ( د مادېې خصلت ته چې موږ ورته مغز وایو ویل کیژي او دغه ماده ډیره په عالی او او فوقالعاده لوړو مدارجو کی قرار لري چې نني انسان دهغو ټول سلولونه – حجرات – اعصاب – او ارتباطات تثبیت کړي دی ، خو په ډیر تعصب سره چې زموږ افغانانو خاصتا هغو کسانو چې فروفیسری لری – دکتورا لری – ارکان حربان دی – ماستران دی – عالمان دی او خاصتا ځان ته مغز متفکر هم وایی خو ددوی ماغزو تر ډیره انکشاف نه دی کړۍ او ماغزه ېې (( زندانی یا په بندیحانه کی پراته دی ))  یعنې که دغو دواړو ماغزه درلودلۍ نن به ېې کارونه مغزداره کسانو ، عقل لرونکو ته سپارلي وو ، خو بد بختانه چې ددوی ماغزه بندی دی نو د بندی مغزو نه د ابتکار او نوشتګرۍ هیله کول هم غلط کار دی ، ددغو دوو نفرو علمیت او تجربه فقط په یوه شې کې نغښتې ده او هغه ( غلا – چپاول – ځانونه ملیاردران کول – ځانونه د خلکو په سر باداران او امرین کول – د ځانونه د مافیا مشهور رهبران جوړول ـ ځانونه مشهور قصابان معرفی کول – ځانونه تل تر تله د امریکا – پاکستان – عربانو – ایران – چین – روسانو – هندوانو – مزدور او غلامان معرفی کول او په دې ترتیب یو وزیر یا والی یا قوماندان ېې داسې یو افغان ونه ټاکلو چې هغو د تنظیمی یا جهادی رهبرانو او تفنګ سالارانو سره اړیکه نه درلوده ، ۳۷ کاله افغانستان د ( دمجاهد – طالب – داعش  غرب او پاکستان او عربانو اوایران ) په ولکه کې ژوند کوی او د عامو خلکو وینه تویوي ، اصلی علت ېې دا دی چې ماغزه ېې زندانی دی ( په تصبو – الله اکبر – نعره تکبیر باندی متکی دی )   مقصد می د اشرف غنی او ډبل عبدالله څخه دی ، دوی اصلا  ماغزه  لری خو زندانی یا بندی دی او دبل چا په اختیار کې دي ، دوی اصلا غریزه لري .
غریزه : – د مغزو هغه وروسته پاتي او نه انکشاف یافته حالت ته وایی چې هر څه لاتعبدی – فوری- ناخود اګاه – تصادفی- دیکته شوي – دبل دخولی نه اوریدلي اوازونه ، حرکات ، فعل او انفعالات ، تحریکات او بل اخره د ( ډي ان اي ) میراثي برخه شمیرل کیژي ، چې ورته غریزه وایی .  چې تر ننه همیشه د ماغزو لرونکو له خوانه قربانی شوی – وژل شوی – مړه شوی – شکار شوی – ویشتل شوی – فریب ورکړل شوۍ  او خوړل شوی دی ، تاسې به لیدلي وي چې په یوه مزرعه کې سیل د کوترو یا زاغانو ناست وی که یو زاغ یا یوه کوتره یو غږ وکا نو نور بیدون له دی نه چې فکر وکا – بیدون له دی نه چې څلور طرف وګوري ، فورا دیوه سره پورته کیژي حیوانات او پرندګان د مور او پلار په شان عمل کوی او د دوی فعل او حرکات تعقیبوی ، همدا وجه ده چې مجاهدین – طالبان – داعشیان هغه کارونه تکراروی او عملی کوی کوم چې سیدقطب- حسن البناد – عبدالوهاب – خمینی – مزاری- ربانی – محقق- خلیلی – سیاف – حکمتیار – احمدشاه مسعود – ضیامسعود – ولی مسعود – ډبل عبدالله – فهیم او کورنی ېې – قانونی – بسم الله محمدی – اسماعیل خان – دوستم –  اشرف غنی – حامدکرزۍ او ټیمونو ېې دیوه سره د (( سي آی ای او همدارنګه آی اس آی — سپاه پاسدارانو او عربانو او چینایانو )) دیکټاټ په پټو سترګو منی او عملی کوي ېې ، که ېې عقل زندانی نه وای نو به دوی په دیره سادګۍ سره د نني کشمار د ختمیدو لاری پیدا او ورته به ېې د پای ټکۍ ایشودلۍ وو .
عقل یا ماغزه چې زندانی نه وی او ازاد وي په او هامو بند نه وی هغه وخت انسانان کولای شي وطن ته – خلکو ته – همنوع ته – محیط ته – خدمت وکړي ، بندی یا زندانی ماغزه په هغو کسانو کی ډیر شتون لری چې د او هامو په دام بند وي ، لکه ریس جمهور غني ، ډبل عبدالله او معاونین ېې ټول دیوه جنسه کسان دی د ټولو ماغزه زندانی یا بندی دی( او یوه هم ددولت داری او حکومت دارۍ تجربه نه درلودله او نه ېې لري ) زه چې همیشه وایم ترکاني دبیزو کار نه دی ( یعنې دولت داری د اشرارو یا هغو کسانو چې صرف میر یا حلاصه او کنزیا مراح لوستی وې هغه حکومت نه شي کولای ، ځکه ددوی ماغزه زندانی یا بندی دی ، له پاره ددې چې د افغانانو ماغزه له بنده خلاص شي یوه وطن پرست – یوه اصیل – یوه واقعی – یوه مستقل – یوه ازاد – یوه با غیرته او با عزته او یوه پاک افغان ته ضرورت دی چې د افغانستان د ریاست جمهورۍ واکې په لاس کې واخلی او ورته ځان غونته کابینه او حکومت جوړ کړي هغه وخت زه باور لرم چې ازاد ماغزه به د افغانانو سرنوشت وټاکي ، او په غیر صورت کې ۱۰۰ کاله نور به همدا اخوانیان او مجاهدین او طالبان او داعشیان در باندې حکومت کوې ، که ځانونه خلاصوۍ هم مو خوښه او که همیشه د زندانی مغزو تر تاسیر لاندی ژوند کوي هم مو خوښه ؟؟؟؟