گلایه و سخن چندی با خالق یکتا

خداوندا ببخشایم که از دل با تومیخواهم سخن رانم هراسانم که…

(ملات گاندی در مورد امام حسین

باسم تعالى در نخست ورود ماه محرم و عاشوراء حسينى را…

جهان بی روح پدیداری دولت مستبد

دولت محصولی از روابط مشترك المنافع اعضاء جامعه می باشد٬ که…

ضانوردان ناسا یک سال شبیه‌سازی زندگی در مریخ را به…

چهار فضانورد داوطلب ناسا پس از یک سال تحقیق برای…

پاسخی به نیاز های جدید یا پاسخی به مخالفان

نویسنده: مهرالدین مشید آغاز بحث بر سر اینکه قرآن حادث است و…

طالبان، پناهگاه امن تروریسم اسلامی

سیامک بهاری شورای امنیت سازمان ملل: ”افغانستان به پناهگاه امن القاعده و…

  نور خرد

 ازآن آقای دنیا بر سر ما سنگ باریده عدوی جان ما…

عرفان با 3 حوزه شناخت/ ذهن، منطق، غیب

دکتر بیژن باران با سلطه علم در سده 21،…

شکست مارکسیسم و ناپاسخگویی لیبرالیسم و آینده ی ناپیدای بشر

نویسنده: مهرالدین مشید حرکت جهان به سوی ناکجا آباد فروپاشی اتحاد جماهیر…

سوفیسم،- از روشنگری باستان، تا سفسطه گری در ایران.

sophism. آرام بختیاری دو معنی و دو مرحله متضاد سوفیسم یونانی در…

آموزگار خود در عصر دیجیتال و هوش مصنوعی را دریابید!

محمد عالم افتخار اگر عزیزانی از این عنوان و پیام گرفتار…

مردم ما در دو راهۀ  استبداد طالبانی و بی اعتمادی…

نویسنده: مهرالدین مشید افغانستان سرزمینی در پرتگاۀ ناکجاآباد تاریخ مردم افغانستان مخالف…

ترجمه‌ی شعرهابی از دریا هورامی

بانو "دریا هورامی" (به کُردی: دەریا هەورامی) شاعر، دوبلور و…

تلویزیون حقوق ناشر یک اندیشه ملی و روشنگری 

نوشته از بصیر دهزاد  تلویزیون حقوق در پنجشنبه آینده،  ۱۱ جولای، …

افراطیت دینی و دین ستیزی دو روی یک سکه ی…

نویسنده: مهرالدین مشید در حاشیه ی بحث های دگر اندیشان افراط گرایی…

د مدني ټولنې په اړه په ساده ژبه څو خبرې

 زموږ په ګران هېواد افغانستان کې دا ډیر کلونه او…

از پا افتادگان دور جمهوریت

در خارج چه میگویند ؟ انهاا طوری سخن میرانند که افغانستان…

آیا طالبان آمده اند ، تا ۳۴ ملیون شهروند افغانستان…

نوشته: دکتر حمیدالله مفید. بزرگترین دشواری که در برابر جهان اسلام…

 چند شعر کوتاه از لیلا_طیبی (صحرا) 

ذهنم، یوزپلنگی تیز پاست آه! بی‌هوده بود، دویدن‌هایم... آی‌ی‌ی        --غزال وحشی، کدام کنام…

بدیده ای مهر بنگرید!

امین الله مفکر امینی                         2024-01-07! بـــه دیده ای مهربنگرید بـــــه…

«
»

بیانیه رئیس کمیته مرکزی حزب کمونیست فدراسیون روسیه

مترجم: ک. رادین برگرفته از : سایت حزب کمونیست فدراسیون روسیه، ۱۸ اوت ۲۰۲۲ *

کل تاریخ روابط روسیه با جهان غرب حکایت از آن دارد که «شریک‌های» ما تنها یک زبان را می‌فهمند ــ زبان زور، ایستادگی و شجاعت. نئونازی‌های در کیف و دست‌نشانده‌های غربی آنها مدت‌هاست که از همه «خطوط قرمز» عبور کرده‌اند. اما وعده‌های واکنش شدید مسکو به‌صورت حمله به مراکز تصمیم‌گیری همچنان به‌صورت «هشدار جدی» دیگری باقی می‌ماند. تاریخ نشان می‌دهد که حتی صدها هشدار از این دست نه‌تنها تأثیری بر دسیسه‌جویان و محرکین این امر ندارد، بلکه باعث ایجاد حس مصونیت آنها از مجازات می‌شود. تنها یک پاسخ قاطع و استوار به آن کسانی که آگاهانه و سرسختانه جهان را در ورطه آخرالزمانی اتمی‌ فرو می‌برند، می‌تواند آنها را متوقف کند.

گنادی زیوگانوف: «تروریسم دولتی «باندرا» را متوقف کنید! جامعه منتظر اقدام قاطع مقامات روسیه است.

از مناطق عملیات نظامی ‌ویژه روسیه در اوکراین، گزارش‌هایی وجود دارند که باعث نگرانی جدی می‌شوند. گلوله‌باران جنون‌آمیز نیروگاه هسته‌ای «Zaporizhzhya»، بزرگ‌ترین نیروگاه در اروپا، همچنان ادامه دارد. هر روز گلوله‌ها و راکت‌ها روی شهرها و شهر‌ک‌های مناطق دونباس، خرسون و زاپوروژیه می‌بارند. سرویس‌های ویژه حکومت «باندرا» عملیات خرابکاری را در کریمه و سایر مناطق روسیه انجام می‌دهند.  

«باندری»‌ها ضمن تحمل شکست‌های پی‌در‌پی در میدان جنگ به ترور آشکار روی آورده‌اند. این امر پیشتر نیز مشخصه آنها بود. حتی سازمان کاملاً روس‌هراس عفو ​​بین‌الملل مجبور شد به استفاده از غیرنظامیان توسط نیروهای مسلح اوکراین و گردان‌های نازی به‌عنوان سپر انسانی، قرار دادن نقاط تیراندازی در مدارس، مهدکودک‌ها و بیمارستان‌ها که نقض خشن موازین و قوانین شناخته‌شده اجرای عملیات جنگی است، اقرار کند.

اما گلوله‌باران نیروگاه هسته‌ای «Zaporizhzhya» که جهان را در آستانه یک فاجعه هسته‌ای قرار می‌دهد، حملات به کارخانه شیمیایی «استیرول» در «Gorlovka»، که یک فاجعه زیست محیطی را تهدید می‌کند و اقدامات خرابکارانه در کریمه، اساساً پدیده‌های جدیدی هستند. آنها اعتقاد راسخ ما را که رژیم نئونازی در کیف عملاً اوکراین برادر را به یک کشور تروریستی تبدیل کرده است، تأیید می‌کنند.

متأسفانه، طرف روسی تاکنون خود را به فراخوان به اصطلاح «جامعه جهانی» برای محکوم کردن اقدامات ترور دولتی محدود کرده است. بی‌معنی است که از حامیان تروریسم در چهره ایالات متحده، اتحادیه اروپا و ناتو انتظار داشته باشیم که جنایات نئوفاشیست‌ها را محکوم کنند. آنها به دستور مستقیم واشنگتن و لندن عمل می‌کنند. بنابراین تکیه بر سازمان‌های بین‌المللی که کاملاً تحت کنترل آمریکایی‌ها هستند، بی‌فایده است.

کل تاریخ روابط روسیه با جهان غرب حکایت از آن دارد که «شریک‌های» ما تنها یک زبان را می‌فهمند ــ زبان زور، ایستادگی و شجاعت. نئونازی‌های در کیف و دست‌نشانده‌های غربی آنها مدت‌هاست که از همه «خطوط قرمز» عبور کرده‌اند. اما وعده‌های واکنش شدید مسکو به‌صورت حمله به مراکز تصمیم‌گیری همچنان به‌صورت «هشدار جدی» دیگری باقی می‌ماند. تاریخ نشان می‌دهد که حتی صدها هشدار از این دست نه‌تنها تأثیری بر دسیسه‌جویان و محرکین این امر ندارد، بلکه باعث ایجاد حس مصونیت آنها از مجازات می‌شود. تنها یک پاسخ قاطع و استوار به آن کسانی که آگاهانه و سرسختانه جهان را در ورطه آخرالزمانی اتمی‌ فرو می‌برند، می‌تواند آنها را متوقف کند.

رهبری روسیه از قدرت و ابزار کافی و همچنین آگاهی از نقاط درد سرکردگان رژیم جنایتکار در کیف برخوردار است تا آنها را به‌خود بیاورد. جامعه از مقامات روسیه انتظار دارد که اقدامات شدیدتری برای توقف تروریسم دولتی «زلنسکی» و باند او انجام شود.

روسیه مدت‌هاست که منتظر اجرای جدی‌تر تحولات اجتماعی ــ اقتصادی لازم، ایجاد شرایط مطلوب برای زندگی شایسته شهروندان و بازسازی معنوی میهن است. بدون این، تأمین ارتش با هر آنچه که برای شکست نئونازی‌ها لازم است و برای بازگرداندن کشور به مسیر توسعه حاکمیتی غیرممکن است. در این راستا، گزارش‌هایی مبنی بر تدارک خصوصی‌سازی یا حتی ورشکستگی شرکت‌های مجتمع نظامی ــ صنعتی نگرانی‌های خاصی را به‌وجود می‌آورند.

تحکیم واقعی جامعه روسیه حول یک عملیات نظامی ‌ویژه در اوکراین شرط اصلی پیروزی بر نئونازیسم است. و این تنها زمانی ممکن است که جامعه به‌وضوح خصلت و ماهیت رویدادها را درک کند و بر تصمیمات اتخاذ شده تأثیر بگذارد.

مجلس مرکز گفت‌وگوی پربار بین قوه مجریه و جامعه است. مجلس نماینده همه شهروندان کشور است. و در شرایط کنونی موظف است برای دستیابی به اهداف و مقاصد عملیات نظامی ــ سیاسی موثرتر تلاش کند. در این راستا، ما در حال ارائه پیشنهادی برای برگزاری جلسه شورای دومای دولتی در آینده بسیار نزدیک هستیم که در آن لازم است در مورد وضعیت فعلی بحث شود. تدوین اقدامات تکمیلی برای پایان موفقیت‌آمیز عملیات نظامی ــ سیاسی، که هدف اصلی آن، همانطور که رئیس‌جمهور تأکید کرد، حفاظت از جهان روسیه، نابودی نازیسم و ​​غیرنظامی‌سازی اوکراین است.

* https://kprf.ru/party-live/cknews/۲۱۲۶۴۶.html