خلق در دانه لری - مرواریت های ناب

قۉشیق ( دو بیتی )   داکتر فیض الله ایماق باید گفت که،…

آشتی کردن طالبان با مردم افغانستان، راهی برای پایان جنگ…

نویسنده: مهرالدین مشید زهر پاشی های قومی و زبانی و توطیۀ…

 ترجمه‌ی شعرهایی از سردار قادر 

استاد "سردار قادر" (به کُردی: سه‌ردار قادر)، شاعر کُرد زبان،…

خموشی

 نوشته نذیر ظفر شــــــــد مــــدتی که ورد زبانم ترانه نیست آوای مــــن…

چشم براه وحدت

            چشمم براه  وحدت  پیوند وهمد لی جانم فدای وحدت وصد ق…

دوحه سر دوحه، پروسه های پیچیده و آرمانهای خشکیده 

نوشته از بصیر دهزاد  سومین کنفرانس در دوحه  درست سه هفته…

کور و نابینایان خرد

تقدیم به زن ستیز های بدوی و ملا های اجیر، آن…

فضیلت سیاسی و افغانستان

در نخست بدانیم٬ ماکیاولی در شهریار و گفتارها٬ در واقع…

بهای سنگین این خاموشی پیش از توفان را طالبان خواهند…

نویسنده: مهرالدین مشید طالبان بیش از این صبر مردم افغانستان را…

گلایه و سخن چندی با خالق یکتا

خداوندا ببخشایم که از دل با تومیخواهم سخن رانم هراسانم که…

(ملات گاندی در مورد امام حسین

باسم تعالى در نخست ورود ماه محرم و عاشوراء حسينى را…

جهان بی روح پدیداری دولت مستبد

دولت محصولی از روابط مشترك المنافع اعضاء جامعه می باشد٬ که…

ضانوردان ناسا یک سال شبیه‌سازی زندگی در مریخ را به…

چهار فضانورد داوطلب ناسا پس از یک سال تحقیق برای…

پاسخی به نیاز های جدید یا پاسخی به مخالفان

نویسنده: مهرالدین مشید آغاز بحث بر سر اینکه قرآن حادث است و…

طالبان، پناهگاه امن تروریسم اسلامی

سیامک بهاری شورای امنیت سازمان ملل: ”افغانستان به پناهگاه امن القاعده و…

  نور خرد

 ازآن آقای دنیا بر سر ما سنگ باریده عدوی جان ما…

عرفان با 3 حوزه شناخت/ ذهن، منطق، غیب

دکتر بیژن باران با سلطه علم در سده 21،…

شکست مارکسیسم و ناپاسخگویی لیبرالیسم و آینده ی ناپیدای بشر

نویسنده: مهرالدین مشید حرکت جهان به سوی ناکجا آباد فروپاشی اتحاد جماهیر…

سوفیسم،- از روشنگری باستان، تا سفسطه گری در ایران.

sophism. آرام بختیاری دو معنی و دو مرحله متضاد سوفیسم یونانی در…

آموزگار خود در عصر دیجیتال و هوش مصنوعی را دریابید!

محمد عالم افتخار اگر عزیزانی از این عنوان و پیام گرفتار…

«
»

ایده اتحادیه اروپا هیچ آینده‌ای ندارد/ اروپا در قرن بیستم متوقف شده است

سیاستمدار حزب کارگر انگلیس

یکی از سیاستمداران آلمانی حزب کارگر انگلیس با تاکید بر اینکه ایده اتحادیه اروپا هیچ آینده ای ندارد و اروپا در قرن بیستم متوقف شده است از خروج انگلیس از این اتحادیه حمایت کرد.

خانم “گیزلا استوارت”، از سیاستمداران آلمانی حزب کارگر انگلیس و رئیس کمپین انگلیسی برای خروج این کشور از اتحادیه اروپا موسوم به „”Vote Leave ( رای دهید)  در گفتگو با روزنامه “فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ”، در پاسخ به این پرسش که چرا باید انگلیس اتحادیه اروپا را ترک کند گفت: ایده اتحادیه اروپا که دائما تعمیق و  گسترش می یابد هیچ آینده ای ندارد. یک اروپا با دو سرعت اما یک هدف و 28 عضو شکل نمی گیرد و کارآیی ندارد. خروج ما نتیجه منطقی پیمان ماستریخت در سال 1992 است که ما گفتیم نه در شنگن وارد می شویم و نه در یورو.

وی در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد که ما نباید نابغه باشیم تا درک کنیم که در سی تا چهل سال آینده اوضاع نمی تواند خوب پیش رود. کشورهای عضو منطقه یورو باید هماهنگی عمیق تری داشته باشند و اعضای دیگر هیچ علاقه ای به آن ندارند. این تفاوت ها مرتبا رشد می کند و رشد می کند.

این سیاستمدار حزب کارگر انگلیس در بخش دیگری از این گفتگو اظهار داشت که اتحادیه اروپا در قرن بیستم متوقف شده است. از آنجایی که دو بلوک غرب و شرق وجود داشت ، در سال های هفتاد و هشتار اروپاییان خواستند یک بلوک جداگانه بسازند. اما امروز همه چیز باید در سطح جهانی تصمیم گیری شود و اتحادیه اروپا اغلب نقش ترمز را ایفا می کند.

وی همچنین گفت: ما در بلوکی قرار گرفته ایم که رای های ما همواره کم اهمیت تر می شود.

استوارت در ادامه با تاکید بر اینکه انگلیس به عنوان یک کشور مستقل و خارج از اروپا شاید بتواند اقدامات بیشتری را پیش ببرد همچنین گفت: نروژی ها یا سوئیسی ها هم تنها امور را پیش می برند و ما کشور بزرگتری هستیم.

وی همچنین در ادامه در پاسخ به این پرسش که برخی ها نگرانند با خروج انگلیس شروع فروپاشی اتحادیه اروپا آغاز شود و اینکه آیا یک بحران سخت برای اتحادیه اروپا در علاقه انگلیس است گفت: اتحادیه اروپا در هر حال در بحران قرار دارد. اروپا نمی تواند خود را با شرایط تغییر یافته در دنیا منطبق کند. ما یک ایده منسوخ شده را دنبال می کنیم.

همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا قرار است 23 ژوئن سال جاری میلادی (3 تیر ماه) برگزار شود.

خبرگزاری رویترز در نظر سنجی که از اقتصاددانان اروپایی و انگلیسی انجام داد به این نتیجه رسید که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به ضرر اقتصاد انگلیس است.

اکثریت قاطع اقتصاددانان اروپایی در این نظرسنجی اعلام کردند که پاسخ مثبت مردم انگلیس در همه پرسی 23 ژوئن به خروج کشورشان از این اتحادیه، نه تنها اقتصاد کشور را با چالشی جدی مواجه خواهد کرد، بلکه بانک انگلیس را نیز وادار خواهد کرد تا برای نخستین بار از زمان بحران اقتصادی نرخ بهره بانکی را کاهش دهد.

نظر سنجی رویترز همچنین حکایت از آن دارد که تصمیم مردم و دولت انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا، بی تردید هم اقتصاد اتحادیه اروپا و هم انگلیس به عنوان دومین اقتصاد این قاره را متزلزل خواهد کرد.

بسیاری از سیاستمداران اروپایی درباره خروج انگلیس از ارپا هشدار داده اند.

‘مارتین شولتز’ رئیس پارلمان اروپا نیز دیروز در گفتگو با روزنامه آلمانی ‘فرانکفورترآلگماینه’ ابراز امیدواری کرده بود که نتیجه این همه پرسی بتواند منجر به ماندن انگلیس در این اتحادیه شود، در غیر این صورت احتمال فروپاشی خود اتحادیه نیز حتمی خواهد بود.

وی با هشدار نسبت به آینده این اتحادیه افزود: امروزه بسیاری از شهروندان اروپایی به آینده این اتحادیه با دیده تردید می نگرند و به دلیل اختلافات بوجود آمده در میان اعضای آن، حتی بروکسل را نیز مانعی برای حل مشکلات درون این اتحادیه می دانند، این درحالی است که این اتحادیه پیشتر به عنوان ابزاری برای حل و فصل اختلافات درسطح قاره اروپا شکل گرفته بود اما متاسفانه بسیاری از افراد گمان می کنند که این اتحادیه خود به جای یک راه حل مشکلات اروپا، به بخشی از مشکل اصلی تبدیل شده است.

صندوق بین المللی پول نیز دیروز درآخرین گزارش خود هشدار داد که چنانچه انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شود خسارت های عمیق و گسترده ای به وضعیت اقتصادی منطقه و جهان تحمیل خواهد شد.

در همین حال به گفته نامزد پیشین ریاست جمهوری و سیاستمدار برجسته حزب سوسیال دموکرات آلمان

سیاست‌های برلین، اروپا را در آستانه شکست قرار داده است

شوان

یکی از سیاستمداران حزب سوسیال دموکرات آلمان سیاست‌های دولت آلمان در چند سال اخیر را عامل قرار گرفتن اتحادیه اروپا در آستانه شکست ارزیابی کرد.

به گزارش  نشریه “فوکوس”، بحران پناهندگان اروپا را در برابر چالش های بزرگی قرار داده است، همواره این نگرانی وجود دارد که اروپا در این چالش ها دچار فروپاشی شود.

“گزینه شوان”، از سیاستمداران حزب سوسیال دموکرات آلمان و نامزد سابق ریاست جمهوری این کشور هم این نگرانی را داشته و بخصوص دولت آلمان را مقصر چنین شرایطی می داند.

وی که روز گذشته در برلین سخن می گفت تصریح کرد که همواره روند عدم همبستگی در اروپا واضح تر می شود. وی اروپا را در مسیر بازگشت به ملی گرایی ارزیابی کرد.

به گفته وی این تحولات منفی چند سالی است که در اروپا قابل رویت است و دولت آلمان از جمله صدر اعظم و وزیر دارایی آلمان مقصر اصلی این وضعیت هستند.

شوان سیاست های دولت آلمان در گذشته را عامل به وجود آمدن چنین شرایطی دانسته و ابتدا به سیاست های گذشته آلمان در قبال یونان اشاره کرده و گفت: ما در سال 2010 یونان را نجات نداده ایم بلکه ابتدا بسیاری از بانک های آن را نجات دادیم. این یک عدم همبستگی بود. ما طرح های مالی با دوامی را نیافتیم.

این سیاستمدار بلند پایه حزب سوسیال دموکرات در ادامه سخنانش تصریح کرد که همچنین در مسئله پناهندگان دولت آلمان ابتدا ناهماهنگ عمل کرد.

وی ضمن انتقاد به سیاست های تکروی آلمان گفت: دولت آلمان به گونه ای رفتار کرد که انگار نظر آلمان با نظر اکثریت منطبق است. البته ما نمی توانیم دیدگاه های شخصی خود را به سادگی به دیگران تحمیل کنیم. حالا ما در مرحله ای قرار داریم که من شرط می بندم که هیچ دولتی جرات ندارد به صورت جدی در مسیر همبستگی و هماهنگی قدم بردارد.