گلایه و سخن چندی با خالق یکتا

خداوندا ببخشایم که از دل با تومیخواهم سخن رانم هراسانم که…

(ملات گاندی در مورد امام حسین

باسم تعالى در نخست ورود ماه محرم و عاشوراء حسينى را…

جهان بی روح پدیداری دولت مستبد

دولت محصولی از روابط مشترك المنافع اعضاء جامعه می باشد٬ که…

ضانوردان ناسا یک سال شبیه‌سازی زندگی در مریخ را به…

چهار فضانورد داوطلب ناسا پس از یک سال تحقیق برای…

پاسخی به نیاز های جدید یا پاسخی به مخالفان

نویسنده: مهرالدین مشید آغاز بحث بر سر اینکه قرآن حادث است و…

طالبان، پناهگاه امن تروریسم اسلامی

سیامک بهاری شورای امنیت سازمان ملل: ”افغانستان به پناهگاه امن القاعده و…

  نور خرد

 ازآن آقای دنیا بر سر ما سنگ باریده عدوی جان ما…

عرفان با 3 حوزه شناخت/ ذهن، منطق، غیب

دکتر بیژن باران با سلطه علم در سده 21،…

شکست مارکسیسم و ناپاسخگویی لیبرالیسم و آینده ی ناپیدای بشر

نویسنده: مهرالدین مشید حرکت جهان به سوی ناکجا آباد فروپاشی اتحاد جماهیر…

سوفیسم،- از روشنگری باستان، تا سفسطه گری در ایران.

sophism. آرام بختیاری دو معنی و دو مرحله متضاد سوفیسم یونانی در…

آموزگار خود در عصر دیجیتال و هوش مصنوعی را دریابید!

محمد عالم افتخار اگر عزیزانی از این عنوان و پیام گرفتار…

مردم ما در دو راهۀ  استبداد طالبانی و بی اعتمادی…

نویسنده: مهرالدین مشید افغانستان سرزمینی در پرتگاۀ ناکجاآباد تاریخ مردم افغانستان مخالف…

ترجمه‌ی شعرهابی از دریا هورامی

بانو "دریا هورامی" (به کُردی: دەریا هەورامی) شاعر، دوبلور و…

تلویزیون حقوق ناشر یک اندیشه ملی و روشنگری 

نوشته از بصیر دهزاد  تلویزیون حقوق در پنجشنبه آینده،  ۱۱ جولای، …

افراطیت دینی و دین ستیزی دو روی یک سکه ی…

نویسنده: مهرالدین مشید در حاشیه ی بحث های دگر اندیشان افراط گرایی…

د مدني ټولنې په اړه په ساده ژبه څو خبرې

 زموږ په ګران هېواد افغانستان کې دا ډیر کلونه او…

از پا افتادگان دور جمهوریت

در خارج چه میگویند ؟ انهاا طوری سخن میرانند که افغانستان…

آیا طالبان آمده اند ، تا ۳۴ ملیون شهروند افغانستان…

نوشته: دکتر حمیدالله مفید. بزرگترین دشواری که در برابر جهان اسلام…

 چند شعر کوتاه از لیلا_طیبی (صحرا) 

ذهنم، یوزپلنگی تیز پاست آه! بی‌هوده بود، دویدن‌هایم... آی‌ی‌ی        --غزال وحشی، کدام کنام…

بدیده ای مهر بنگرید!

امین الله مفکر امینی                         2024-01-07! بـــه دیده ای مهربنگرید بـــــه…

«
»

نیویورک تایمز: ارتش اوکراین دچار یاس و نامیدی شده است


نیویورک تایمز راشاتودی
ترجمه حمید علوی
مجله هفته



پس از پنج ماه جنگ و تلفات سنگین، ارتش اوکراین به مرزهای توانایی خود رسیده است. 

بر اساس گزارشی در روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز، تعداد بیشتری از سربازان بزور به خدمت فراخوانده میشوند. روحیه سربازان در نتیجه این سربازگیری اجباری و جنگ آسیب می بیند. 

به گفته نیویورک تایمز، ارتش اوکراین کسانی را که مایل به جنگ هستند کنار میگذارد و به جای آنها افرادی که تمایلی به خدمت سربازی ندارد را به جنگ میفرستد.

این روزنامه نوشت که استخدام نظامی «غیر شفاف و خودسرانه» کی یف، که به استخدام سربازان ناخواسته و ناراضی منجر می شود، به روحیه سربازان اوکراینی را که با روسیه می جنگند آسیب می رساند. 

نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد پس از پنج ماه جنگ طاقت فرسا در ارتش اوکراین، احساس انسجام در حاشیه ها شروع به فروپاشی کرده است. 

این روزنامه در گزارشی در ۲۵ جولای نوشت. برخی از سربازان از اینکه «خدمت طولانی و سخت» را باید پشت سر بگذارند ناراضی هستند، در حالی که بسیاری دیگر از زیر بار انجام خدمت وظیفه در می‌روند. 

یکی از سربازان اوکراینی که ماه ها جنگید، گفت: «کسی نیست که جایگزین ما شود. تعداد افراد کافی نیست. از نظر روانی برای پسرها بسیار دشوار است.»به گزارش نیویورک تایمز سربازان کی یف همچنین از سیستم خدمت اجباری کشور ابراز «ناامیدی» کردند که «به طور بوروکراتیک برخی از کسانی را که می خواهند بجنگند را برمی گرداند، در حالی که دیگران را که مایل به جنگ نیستند و فاقد صلاحیت هستند، می پذیرد.»

این روزنامه می افزاید: برخی از فرماندهان اوکراینی همچنین شکایت کردند که «اجبار کردن سربازانی که مایل به جنگ نیستند، روحیه افراد داوطلب را کاهش می دهد». نیویورک تایمز همچنین یادآور شد که در ماه ژوئن، پلیس کیف اعلام کرد که به دو کلوپ شبانه در پایتخت به دلیل نقض مقررات منع آمد و شد یورش برده و بیش از ۲۰۰ مرد که در آنجا مشغول تفرج بودند را برای محاکمه احضار کرده است. 

والری مارکوس از گردان ۴۷ اوکراین با خشم در فیس بوک نوشت که از این که حرفه مقدس نظامی «به حد مجازاتی برای این حرامزاده ها کاهش می یابد، بسیار خشمگین است». مارکوس در مشارکت خود از «سیستم بی نظم خدمت اجباری» اوکراین انتقاد کرد و استدلال کرد که آموزش ضعیف و بی انگیزه سربازان جان سایر همقطاران را به خطر انداختند. او همچنین به مواردی از اعتیاد به الکل و سایر مشکلات نگران کننده در میان تازه واردان اشاره کرد. 

دولت اوکراین تمامی مردان ۱۸ تا ۶۰ ساله را از خروج از کشور منع کرده است، در بحبوحه درگیری با روسیه، شروع به اجرای اقدامات گسترده برای سربازگیری اجباری کرد. این شامل، اما نه محدود به، افرادی است که احضاریه هایی را در خیابان و سایر مکان های عمومی دریافت میکنند. مقامات ادعا می کنند که فقط کسانی که مایل به پیوستن به ارتش هستند احضار می شوند. با این حال، شاهدان عینی گزارش می دهند که در بسیاری از موارد اینطور نیست. 

به گفته نیویورک تایمز، در میان در مورد روش سربازگیری در مقیاس بزرگ، انتقادهایی مطرح شده است که ارتش را متهم به عدم شفافیت، تبعیض و نقض مقررات دولتی میکند. تین روزنامه آمریکایی در ادامه گزارش داد که این سربازگیری اغلب «به یک بازی موش و گربه بین دژبان ها و مردانی که سعی می کنند از دست آنها بگریزند منجر می شود.»
نزدیک به ۲۷ هزار نفر در حال حاضر طوماری را در وب سایت رئیس جمهور اوکراین امضا کرده اند که از ولادیمیر زلنسکی خواسته شده است تا ارائه احضاریه در اماکن عمومی را ممنوع کند و روندی شفاف برای فراخوان سربازان وظیفه ایجاد کند. 

در گزارش اواخر ژوئن، RT گفت که کیف مردم را بدون معاینات پزشکی مناسب به خط مقدم می فرستد و تنها چند روز ابتدایی ترین آموزش را به آنها می دهد. در این گزارش آمده است که صفوف ارتش اوکراین نه تنها با مجرمین و قاتلان و افراد ناشایست بلکه با محکومانی که از زندان آزاد شده اند نیز پر می شود. 

این گزارش همچنین نشان داد که اوکراینی‌ها قبلاً گروه‌هایی در رسانه‌های اجتماعی تشکیل داده‌اند که مکان‌های دژبان ها و سربازگیران بشکل زنده به اشتراک گذاشته می‌شود. این برای هشدار دادن به کسانی است که سعی می کنند از مواجهه با آنها اجتناب کنند. در مقاله نیویورک تایمز نیز به چنین گروه هایی در اینترنت اشاره شده است. 

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، تلفات اوکراینی در بهار امسال به ۱۰۰ }تا دوصد- فرستنده} کشته و نزدیک به ۴۰۰ مجروح در روز رسید. به گفته این روزنامه، بسیاری از اوکراینی ها به دلیل تلفات زیاد حاضر به جنگ نیستند، در حالی که برخی دیگر به دلایل سیاسی از خدمت سربازی امتناع میکنند. 

پایان