خلق در دانه لری - مرواریت های ناب

قۉشیق ( دو بیتی )   داکتر فیض الله ایماق باید گفت که،…

آشتی کردن طالبان با مردم افغانستان، راهی برای پایان جنگ…

نویسنده: مهرالدین مشید زهر پاشی های قومی و زبانی و توطیۀ…

 ترجمه‌ی شعرهایی از سردار قادر 

استاد "سردار قادر" (به کُردی: سه‌ردار قادر)، شاعر کُرد زبان،…

خموشی

 نوشته نذیر ظفر شــــــــد مــــدتی که ورد زبانم ترانه نیست آوای مــــن…

چشم براه وحدت

            چشمم براه  وحدت  پیوند وهمد لی جانم فدای وحدت وصد ق…

دوحه سر دوحه، پروسه های پیچیده و آرمانهای خشکیده 

نوشته از بصیر دهزاد  سومین کنفرانس در دوحه  درست سه هفته…

کور و نابینایان خرد

تقدیم به زن ستیز های بدوی و ملا های اجیر، آن…

فضیلت سیاسی و افغانستان

در نخست بدانیم٬ ماکیاولی در شهریار و گفتارها٬ در واقع…

بهای سنگین این خاموشی پیش از توفان را طالبان خواهند…

نویسنده: مهرالدین مشید طالبان بیش از این صبر مردم افغانستان را…

گلایه و سخن چندی با خالق یکتا

خداوندا ببخشایم که از دل با تومیخواهم سخن رانم هراسانم که…

(ملات گاندی در مورد امام حسین

باسم تعالى در نخست ورود ماه محرم و عاشوراء حسينى را…

جهان بی روح پدیداری دولت مستبد

دولت محصولی از روابط مشترك المنافع اعضاء جامعه می باشد٬ که…

ضانوردان ناسا یک سال شبیه‌سازی زندگی در مریخ را به…

چهار فضانورد داوطلب ناسا پس از یک سال تحقیق برای…

پاسخی به نیاز های جدید یا پاسخی به مخالفان

نویسنده: مهرالدین مشید آغاز بحث بر سر اینکه قرآن حادث است و…

طالبان، پناهگاه امن تروریسم اسلامی

سیامک بهاری شورای امنیت سازمان ملل: ”افغانستان به پناهگاه امن القاعده و…

  نور خرد

 ازآن آقای دنیا بر سر ما سنگ باریده عدوی جان ما…

عرفان با 3 حوزه شناخت/ ذهن، منطق، غیب

دکتر بیژن باران با سلطه علم در سده 21،…

شکست مارکسیسم و ناپاسخگویی لیبرالیسم و آینده ی ناپیدای بشر

نویسنده: مهرالدین مشید حرکت جهان به سوی ناکجا آباد فروپاشی اتحاد جماهیر…

سوفیسم،- از روشنگری باستان، تا سفسطه گری در ایران.

sophism. آرام بختیاری دو معنی و دو مرحله متضاد سوفیسم یونانی در…

آموزگار خود در عصر دیجیتال و هوش مصنوعی را دریابید!

محمد عالم افتخار اگر عزیزانی از این عنوان و پیام گرفتار…

«
»

مسابقه تسلیحاتی میان ایران واسرائیل

 با درود به دوستان ، چند هفته پیش ، دولت صهیونیستی اسرائیل از آمریکا خواست که هواپیماهای تازه ای به این کشور بدهد که بتواند به راحتی ایران را بمباران کند ، البته بنا به ضرب المثل “کچل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی ” آمریکا اگر میتوانست خودش اینکاررا میکرد ویا در افغانستان وعراق وسوریه ، با این شکستهای مفتضحانه روبرو نمیشد  ، مقاله ای که یکسال واندی پیش در مورد مسابقه تسلیحاتی میان ایران واسرا ئیل ترجمه کرده ام ، مجددا در سایت میگذارم تا وضعیت نکبتبار این رژیم گندیده وضد بشری برایتان روشن شود که در چه وضعیتی بسر میبرد، بدون شک این رزیم آینده ای در خاور میانه ندارد و این انتفاضه وانتفاضه های دیگری ، تکلیف صاحبان سرزمین فلسطین را با اشغالگران صهیونیستی روشن خواهد ساخت . غیر از این انتفاضه شمشیر دموکلس حزب الله نیز بر بالای سر اسرائیل قراردارد وهر لحظه ممکن است فرودآید ، شصت سال است این پایگاه استعماری به وجود امده ولی هیچکس جرآت نکرده است با وی یک رابطه معمولی برقرارکند واگر تعدادی از شیوخ وحکام فاسد عرب ، جرآت ارتباط با اسرائیل پیدا کرده اند عمدتا مخفیانه وبا ترس ولرز همراه است ونماینگان اسرائیل در این کشورها  بمثابه زندانیان ومخفی زندگی میکنند وجرآت حضور در اماکن عمومی را ندارند.

درمقاله زیر کوششهای بیهوده این رژیم فاسد وضد بشری را برای آتش آفروزی مشاهده خواهید کرد .

برتری بالیستیکی ایران وشکستهای ضد موشکی اسرائیل وآمریکا
تحلیلات و موضعگیریها
نوشته : نیکول یونس
مترجم: احمد مزارعی ، 20/1/2015
“فرصت شکست نخوردن ازدشمن دردست ما میباشد ، اما فرصت شکست دادن دشمن را ، دشمن خود فراهم میآورد” خلاصه فشرده ای ازدرسهای”سان تزو”.
اگر ما به به سر خوردگیهای نظامی صهیونیستها ، در شکست آزمایشات تسلیحاتی متوالی خود دراواخر سال گذشته، وآز آنطرف کوشش آنها در ترسیم گزارشی نادرست وغیر واقعی از آن، باعث خواهد شد که آنها زمینه قطعی شکست خود را بدست خود فراهم کنند . آخرین این سرخوردگی وشکست در مورد آزمایش سیستم ضد موشکی”حیتس 3″ ، در قسمت طبقه بالای آن بود(این موشک از چهار طبقه تشکیل شده است) . این فرصت از دست رفته و غم انگیزی برای انها بود که میخواستند از آن برای مقابله با موشک بالیستکی برد متوسط، شهاب ایران استفاده کنند.این سیستم ضد موشکی ، یکی از پرخرج ترین سیستم تاکنونی، درتاریخ رژیم صهیونیستی بوده است . مبلغی که تا کنون به مصرف این سیستم رسیده ، 2.2 ، ملیارد دلار بوده ، که 80% آنرادولت امریکا پرداخته است. (1)
درهمین حال ما شاهد یکی از بزرگترین مانورهای نظامی (زمینی، دریائی وهوائی) ایران هستیم که در مساحت دو ملیون ودویست کیلو متر مربع ، یعنی از دهانه تنگه هرمز تا خلیج عدن وبخشهائی از اقیانوس هند ، را در برمیگیرد وبا موفقیت به پایان میرسد.
در حالیکه ایرانیها مانور خودرا به شکلی جالب، با موفقیت به انجام میرسانند ، ومدرن ترین اسلحه های استراتژیک که ” بدست خود” ساخته اند نیز بکار میبرند .اما آزمایشات بسیار انبوه وچندباره مشترک صهیونیستی – آمریکائی ، در مدتی کمتر از سه ماه با شکست فاحشی روبرو میشود.
شکست “حیتس 3” :
در بخش واحد آزمایشات موشکی پایگاه نیروی هوائی “بلماخیم” (یکی از چهارپایگاههای پرتاب موشک حیتس، نصب گردیده است) قرار بود آزمایش نهائی سیستم ضد موشکی یکی از مهمترین این سیستم برای مقابله با موشکهای دشمن بطور عملی وارد خدمت گردد.
برای آزمایش این اقدام تخصصی ونمونه ، مسئولان وفرستادگانی متخصص از طرف وزارت جنگ آمریکا ، وهمچنین متخصصانی از طرف شرکت بوئینگ ،مسئولانی از طرف شرکت صنایع هوائی “اسرائیل” که مسئولیت توسعه وتولید سیستم “حیتس 3” را داشتند، حضور یافتند، در کنار اینها ناظرانی نیز از طرف شرکتهای “آلتا” ، “البیت” و “الیسرا” حضور یافتند تا شاهد این آخرین آزمایش باشند، همه اینها ، قبل از این تجربه دیگری را در ماه سپتامبر، با حضور نماینده رسمی دولت آمریکا ، شاهد بودند که با شکست روبرو شده بود. هدف از برنامه ریزی این سیستم موشکی این بود تا رژیم صهیونیستی را بطور اساسی درمقابل ضربات ” شهاب 3 ” مصون بدارد.
رسانه های بین المللی برای پوشش دادن این مدرن ترین پیشرفت تسلیحاتی مشترک آمریکائی – اسرائیلی ، بسوی اسرائیل بسیج شدند ، اسرائیلیها نیز از یکطرف منتظر بودند تا موفقیت این بالاترین وپیشرفته ترین سیستم نجات دهنده خود را از تهدید بالیستیکی موشکهای ایرانی ، شاهد باشند.
سیستم “حیتس 3” به زبان عبری به معنای “تیر 3” میباشد وعملا نسل سوم کاملا مدرن ، در سیستم دفاع موشکی اسرائیل است که باید بتواند آسمان رژیم صهیونیستی را محفوظ نگهدارد. به حسب نوشته روزنامه “یدیعوت اهرونوت” از قول منابع موثق در وزارت جنگ صهیونیستی : این سیستم ، یعنی ” حیتس 3″ اسرائیل را در ردیف پیشرفته ترین کشورهای جهان قرار خواهد داد، که از خطر جنگ موشکی در امان خواهد بود.واین سیستم میتواند موشکهای بالیستیکی دشمن را در لایه فضای خارجی ، همچون موشک “شهاب 3” ایران را منهدم کتد.
وبر اساس برنامه ریزان سیستم، “حیتس 3″ قادر خواهد بود موشکهای بالیستیکی ایران را قبل از رسیدن به مرز هوائی رژیم صهیونیستی ، متلاشی کند ، یعنی در عمل موشکهای بالیستیکی ایران در آسمان عراق وحتی قبل از رسیدن به اردن نا بودخواهند شد.
رسانه های رسمی صهیونیستی موفقیت سیستم تازه را در مقابله با موشکهای دشمن اعلام داشتند ، اما تنها بعد از یکساعت معلوم گردید که بیانیه دروغ است.
در واقع تجربه آزمایشی که کمتر نمایشی بنظر میرسید وبسیار جدی و امیدوار کننده بود، تنها پس از یکساعت ، خبر گزاری رویتر ، از قول یک منبع عالیرتبه که در مراسم شرکت داشت ، اعلام نمود که ” آزمایش شکست خورد” به این دلیل که موشک نتوانست ا بطور دقیق به هدف برخورد کند . وشمارش معکوس شروع وهیچ اتفاقی نیفتاد.
سپس کانال دوم تلوزیون عبری در سایت الکترونیکی خود اعلام داشت که موشک “حیتس3” اساسا بطرف هدف پرتاب نشد ، وبدینسان شکست تازه ای در مقابله با وحشت موشکهای بالیستیکی ایران با برد متوسط ، نصیب اسرائیل گردید.
با همه اینها باید گفت که شهاب 3 ، اکنون از نظر عرف نظامی در ایران قدیمی شده وجای خود را به موشکهائی پیشرفته تر ی داده است که توانائیهای آنها هم اعلام گردیده ، همچون “قدر 110” – “سجیل2 ” و “فجر3” ، که مسابقه تسلیحاتی را به مراتب بسیار بالائی ارتقا داده است.
“حیتس” از شروع “زیگ زاگی” اولیه خود تا کوششهای ناقص پایانی:
عملکرد سیستم “حیتس” به این میماند که گلوله هفت تیر شما ، شخص هفت تیر بدست مقابل شما را نشانه رود ونه هفت تیر اورا ، این مشهور ترین توصیفی است که مدیر “مرکزمطالعات سیاسی آریال” ، آقای “ارییه ستاف” ، وسر دبیر مجله ماهانه اسرائیلی “نتیف” ، که متخصص بحثهای سیاسی واستراتژیک میباشد، درمورد” حیتس” ، بدست داده است.
اکنون کلمات وتعبیراتی همچون :” غیر جدی، ” ، ” اسراف” ، ” مورد قبول نیست” ، ” شکست خورده” . به حیتس” گره خورده است.
از سالهای نود قرن گذشته تا به امروز ، هیچ پروژه ای تسلیحاتی در اسرائیل همچون برنامه موشکی “حیتس” ، اینگونه مورد جدل واعتراض قرار نگرفته است.
یکی از منتقدان سیستم “حیتس” بنام دکتر “رو وبین بدهستور” ، که چند ماه پیش در یک حادثه رانندگی مشکوک کشته شد ، وی موقعیت مهمی در دولت اسرائیل داشت ، از مهمترین تحلیلگران نظامی در اسرائیل ، استاد دانشگاه تل ابیب ، تحلیلگر اصلی نظامی روزنامه ها ارتز ، ومدیر”مرکز گالیلی برای مطالعات استراتژیک وامنیت ملی” بود.وی موضع گیری بسیار روشنی در باره سیستم “حیتس” داشت ، وی معترض بود که سیستم مذکور بسیار گرانقیمت است ، ودانشمند دیگری بنام “داف رفیف” که مدیر سابق کارخانه “ملیم” وابسته به صنایع هوائی و پدر روحی موشک مذکور بود ، با وی هم رآی بود وهردو باور داشتند که به هنگام پرتاب یک موشک”حیتس” بر ضد یک موشک بالیستیکی ، در صورت عمل نکردن ، دو موشک دیگر بطور اتوماتیک پرتاب میشوند که بهای آنها نه ملیون دلار آمریکا خواهد شد ، واین اسرافی است که دولت نه در زمان صلح نا پایدارو منقطع کنونی، ونه در زمان جنگ ، توان تحمل آن را ندارد.
کوشش در جهت پنهان کردن سقوط برنامه ، سپس شکست یکم دسامبر سال گذشته ، وعلیرغم همه اینها کوششهای بیهوده ای برای حفظ آبرو بکار برده شد. چند روز پس ازآن ، آخرین آزمایش بر منوال دو تجربه سابق انجام شد که همچون گذشته ، موشک نتوانست به هیچ یک از اهداف مورد نظراصابت کند. شکست وسر خوردگی مجدد ، با اعلان دروغین پیروزی از طرف وزارت جنگ حکومت صهیونیستی ادامه یافت ، قابل ذکر است که بهای هر یک موشک “حیتس3” سه ملیون دلار است.
مشخصات “حیتس 3 ” وچگونگی عملکرد آن :
سیستم “حیتس” از سه قسمت تشکیل شده است :
یکم موشک “حیتس” : این موشک تا حد بسیارزیادی موازی موشک دفاعی آمریکائی (اس ام 3) میباشد که طول برد آن 500 کیلومتر، وارتفاع موثر آن در برخورد به هدف ، 250 ، کیلومتر است.
این موشک از دو طبقه تشکیل میشود ، موتور آن درطبقه دوم قرار دارد که پس از جدا شدن بکار می افتد ودارای پوزه ای است که به آن توانائی زیادی میدهد تابتواند موشک دشمن را بطور مستقیم مورد اصابت قرار دهد.
قابل ذکر است که این موشک “حیتس” در خارج از بلند یهای خارج از جو،موشکهای دشمن را مورد هدف قرار میدهد ، در حقیقت همانند سیستم ثاد عمل میکند که هدف را بصورت مستقیم مورد اصابت خود قرار میدهد.
دوم سیستم کنترل : گلدن سیترون ، کنترل سیستم ویا “سیترن تری” ، بمعنی مرکزیت اداره جنگ .سوم دنبالکردن راداری هدف : ویا” صنوبر سبز” ویا” رادار جبار” یا”صنوبر جبار” سوپر گرینپاین ، سیستمی که پرتاپ موشک را از مسافت هزار کیلومتری مشخص میکند، اما از همه مهمتر رادار هشیار آمریکائی تی پی -2 میباشد که در منطقه صحرای نقب قرار دارد ومعلومات خود را از بهپادهائی میگیرد که برنامه خود را با این مرکز راداری در صحرای نقب هماهنگ کرده اند.
شکست “حیتس 3”
تعقیب کردن موشک مورد هدف ، باعث عقب افتادن ازپیشرفتهای ایران شد:
کوشش در جهت تبدیل کردن موشک “انکور کحول” به “انکور کسوف ” با هدف حک کردن “شهاب3 ” چندان موثر نبود ، هر دو انکور (نام دو نوع موشک) بتوسط شرکت “رایثیون” تولید میشود که بر اساس موافقت آمریکا وهمکاری موسسه رافائیل انجام گرفته است ، پس از برگزاری کنگره دفاع موشکی اسرائیلیها در ماه می سال 2010 ، روی تولید این موشکها توافق شد.
موشک “انکور کسوف” از نظر حجم بزرگتر وپیشرفته تر از “انکور کحول” میباشد.این موشک میتواند از راههای بسیار دور وازمسیرهای مختلف عکسبرداری کند که میتواند قدرت مانور و نفوذ در سیستم موشکهای بالیستیکی دشمن را تسهیل کند ، ازطرفی این موشک به کلا هکهای جنگی مملو از مواد منفجره نیز مجهز است وبنا بگفته شرکت سازنده آن ، این موشک شبیه موشک شهاب ایرانی میباشد.
حال ما فرض بر این میگزاریم که که این موشک تا حدی شبیه “شهاب 3” باشد ، ولی شما در مورد موشک “قدر” و “سجیل” و”فجر 3″ ، که بر اساس گزارشات صادره از طرف نیروهای مسلح ایران ، موشکهائی هستند که در راس لیستی قرار دارند که برای منهدم کردن رژیم صهیونیستی آماده شده اند.
برای مثال موشک “شهاب 3” دارای بردی بیش از 1300 کیلومتر است وبا سوخت مایع کار میکند ، سرعت آن به هفت ماخ میرسد ، یعنی 2300 متر درثانیه.
اما در مورد “موشک قدر” ، آنهم با سوخت مایع کار میکند ، برد این موشک هم 2000 کیلومتر است . استوانه بدنه آن طوری ساخته شده که میتواند در زیر زمین پنهان شد ه وسوخت گیری کند وبدینوسیله مانع از آن میشود که دشمن بتواند مکان پرتاب را مشخص کند ، موشک “قدر” دارای نوکی مخروطی بوده واین عملیات پرتاب ومقاومت در برابر هوا بسیار تسهیل میکند که در مجموع موجب استقرار بیشتر موشک میگردد.
در حالی که “سجیل 2″ دارای بردی 2000 کیلومتری است و سوخت مایع وجامد مصرف میکند . این موشک از گروه ” عملیات عاشورا” میباشد. این موشک را میتوان در خلال چند دقیقه آماده پرواز ساخت ، چیزی که در موشک “سجیل 2 ” وجود دارد وکمتر آن را در معرض تهدید دشمن قرار میدهد ، این است که دو مرحله ای پرتاب میشود ، در مرحله اول با سوخت جامد ودر مرحله بعد باسوخت مایع که این دومی مرحله توجیهی وکنترل است. این موشک در مرحله پرتاب اول از لایه جوی خارج میشود وسپس با سرعت نزدیک به 13 ماخ ، یعنی 4300 متر در ثانیه بازمیگردد ، وهر چه به هدف نزدیک شود سرعتش افزون میگردد ، لذا امکان منهدم کردن آن از طرف دشمن تقریبا نا ممکن است .
وموشک ” فجر 3″ که با سوخت مایع حرکت میکند ، برد آن 2000 کیلومتر در ساعت ، وقادر است کلاهکهای گوناگونی را حمل کند” مالتی وار هد”.
اگر به آموزشهای سان تزو در مورد “هنر جنگ ” باز گردیم که : ” راز شکست نخوردن در دفاع است ، و رازامکان پیروزی در هجوم” با این حساب ، اگر به کوششهای اسرائیل وآمریکا در مدرن کردن تسلیحاتی اخیرشان ، از یک طرف واز آنسو با امکانات هجومی ایران بنگریم ، بعضی از نتایج ودست آوردهای جنگ آینده برای ما روشن خواهد شد.پایان
(1) توضیحات مترجم : تاکنون اسرائیل شکستهای گوناگونی را در عرصه تکنولوژی ونظامی ، از مقاومت لبنان ، که یکی از اعضای محور مقاومت منطقه میباشد ، متحمل شده که نشاندهنده شکنندگی این دولت پوشالی است وبه اختصار توضیح داده میشود : شکست انصاریه : سپتامبر 1997، یک گروه 12 نفره کماندوئی اسرائیل با هدایت بهپادهای نیروی هوائی ،شبانه راهی لبنان میشوند که افراد مشخصی را ترور کنند، در روستای انصاریه چند بمب در راه آنها منفجر شده وهمگی به قتل میرسند، ارزیابی جنرالهای اسرائیلی وتوضیحشان به مردم ، این بوده ، که چوپانی در آن حوالی، وجود کماندوها را به حزب الله خبر میدهد وآنها میآیند وکماندوها را به قتل میرسانند،
سال 2011 بمناسبت قتل حریری ، حسن نصر الله در تلوزیون المنار حضور یافت وعکسهای فراوانی در دست وبه بیننگان نشان داد وتوضیح داد که این عکسها از طرف بهپادهای اسرائیلی ارسال شده که یک روز قبل از ترور حریری درست بالای نقطه ای که ماشین حریری منفجر شده بود ، ایستاده بوده وفیلمبرداری میکرده اند ، همان شب وی به موضوع کشته شدن کماندوهای اسرائیلی در سپتامبر 2007 ، اشاره کرد وعکسهای آنها را از لحظه حرکتشان ، تا هنگام کشته شدنشان را ، به همه نشان داد ، این خبر برای ملت اسرائیل وجنرالهای اسرائیلی بمثابه شوک خطرناکی بود که چگونه 14 سال پیش حزب الله فعالیتهای اطلاعاتی بهپادهای اسرائیلی را کنترل میکرده است، جنرالها ی ضد انسان وفاشیست، که در سال 2007 بشیوه گوسفندوچوپان فکر کرده بودند ، اینباردر یک پانل تلوزیونی شرکت کرده واحمقانه ادعا کردند که حسن نصر الله دروغ میگوید، اما این ادعا بسیار متهورانه و سخیف بود ، زیرا همه بینندگان عرب واسرائیلی عکسهای غیر قابل انکار حوادث را دیده بودند، سرانجام یک هفته بعد جنرالهای مجددا در تلوزیون حاضر شده وبه حماقت خود اعتراف وگفتند که ما فکر نمیکردیم 14 سال پیش ایران ویا حزب الله اینچنین توانائیهای تکنولوژیکی داشته باشند، شرح کامل “انصاریه” در گوگل موجود است.
وحادثه ای دیگر ، در جریان جنگ 33 روزه اسرائیل وحز بالله که به شکست مفتضحانه اسرائیل منجر شد، حسن نصر الله هر روز سخنرانی تلویزیونی داشت وجنگجویان را تشویق به کشتار کفتارهای اسرائیلی میکرد، غیر از هواپیماهای اسرائیل فانتومهای آمریکائی نیز از پایگاه “طریف” در ابو ظبی مواضع حزب الله را بمباران میکردند، تمام کوششان این بود که بتوانند صدای حسن نصر الله را خاموش کنند ، حسن نصر الله در یک ماشینی متحرک، که دستگاه فرستنده تلوزیونی درآن بود ، مرتب سخنرانی میکرد، آ مریکائیها از روی کنترل امواج مکان سخنرانی را کشف میکردند ، اما قادر نمیشدند آنرا بمباران کنند ، زیرا مهندسان الکترونیکی حزب الله ، دقیقا کشف کرده بودند که ماهواره های آمریکائی چگونه ودر چه زمانی مکان ماشین مذکور را کشف وتا بمباران چقدر زمان میبرد ، بر این اساس انها بطور دائم جای ماشین را تغییر داده و حسن نصر الله تا پایان جنگ با سخنرانیهای خود تنور جنگ بر ضد دشمن را گرم نگاه میداشت، شرح دقیق این حوادث نیز در اینترنت موجود است.
واما بد نیست شرح بسیار مختصری در مورد علت پیروزی حزب الله را در جنگ 33 روزه ، از زبان” تونی کلیف” در این مقاله بخوانید:”بطور خلاصه تونی کلیف بر این باور است که علت پیروزی حز ب الله به این دلیل بود که افسران وسربازان آن از طبقات تحتانی جامعه آمده وبه زبانی دگر از طبقات فقیر تشکیل شده بودند که چیزی برای از دست دادن نداشتند، Hizbollah بلکه در این جنگ چیزی بدست میآوردند ” ومنظور وی اهمیت نقش طبقات فرودست وزحمتکش در تحولات اجتماعی میباشد.and the war Israel lost