آشتی کردن طالبان با مردم افغانستان، راهی برای پایان جنگ…

نویسنده: مهرالدین مشید زهر پاشی های قومی و زبانی و توطیۀ…

 ترجمه‌ی شعرهایی از سردار قادر 

استاد "سردار قادر" (به کُردی: سه‌ردار قادر)، شاعر کُرد زبان،…

خموشی

 نوشته نذیر ظفر شــــــــد مــــدتی که ورد زبانم ترانه نیست آوای مــــن…

چشم براه وحدت

            چشمم براه  وحدت  پیوند وهمد لی جانم فدای وحدت وصد ق…

دوحه سر دوحه، پروسه های پیچیده و آرمانهای خشکیده 

نوشته از بصیر دهزاد  سومین کنفرانس در دوحه  درست سه هفته…

کور و نابینایان خرد

تقدیم به زن ستیز های بدوی و ملا های اجیر، آن…

فضیلت سیاسی و افغانستان

در نخست بدانیم٬ ماکیاولی در شهریار و گفتارها٬ در واقع…

بهای سنگین این خاموشی پیش از توفان را طالبان خواهند…

نویسنده: مهرالدین مشید طالبان بیش از این صبر مردم افغانستان را…

گلایه و سخن چندی با خالق یکتا

خداوندا ببخشایم که از دل با تومیخواهم سخن رانم هراسانم که…

(ملات گاندی در مورد امام حسین

باسم تعالى در نخست ورود ماه محرم و عاشوراء حسينى را…

جهان بی روح پدیداری دولت مستبد

دولت محصولی از روابط مشترك المنافع اعضاء جامعه می باشد٬ که…

ضانوردان ناسا یک سال شبیه‌سازی زندگی در مریخ را به…

چهار فضانورد داوطلب ناسا پس از یک سال تحقیق برای…

پاسخی به نیاز های جدید یا پاسخی به مخالفان

نویسنده: مهرالدین مشید آغاز بحث بر سر اینکه قرآن حادث است و…

طالبان، پناهگاه امن تروریسم اسلامی

سیامک بهاری شورای امنیت سازمان ملل: ”افغانستان به پناهگاه امن القاعده و…

  نور خرد

 ازآن آقای دنیا بر سر ما سنگ باریده عدوی جان ما…

عرفان با 3 حوزه شناخت/ ذهن، منطق، غیب

دکتر بیژن باران با سلطه علم در سده 21،…

شکست مارکسیسم و ناپاسخگویی لیبرالیسم و آینده ی ناپیدای بشر

نویسنده: مهرالدین مشید حرکت جهان به سوی ناکجا آباد فروپاشی اتحاد جماهیر…

سوفیسم،- از روشنگری باستان، تا سفسطه گری در ایران.

sophism. آرام بختیاری دو معنی و دو مرحله متضاد سوفیسم یونانی در…

آموزگار خود در عصر دیجیتال و هوش مصنوعی را دریابید!

محمد عالم افتخار اگر عزیزانی از این عنوان و پیام گرفتار…

مردم ما در دو راهۀ  استبداد طالبانی و بی اعتمادی…

نویسنده: مهرالدین مشید افغانستان سرزمینی در پرتگاۀ ناکجاآباد تاریخ مردم افغانستان مخالف…

«
»

فرخنده باد اول ماه مه

اعلامیه حزب کارایران(توفان) بمناسبت فرا رسیدن اول ماه مه

رفقای کارگر!

اول ماه مه، روز اتحاد و همبستگی کارگران سراسر جهان در شرایطی فرا میرسد که امپریالیستهای غرب به سرکردگی امپریالیسم آمریکا با اتخاذ سیاست تجاوز به کشورها، با نقض منشور ملل متحد و بدون موافقت شورای امنیت سازمان ملل و حتی علیرغم مخالفت اکثریت قریب به اتفاق کشورهای جهان، وضعیت جدیدی در جهان ایجاد کرده که یادآور دوران استعمار کهن است. امپریالیسم آمریکا این دشمن شماره یک بشریت و بزرگترین تروریست دولتی جهان  نه حق خود تعیینی ملل را برسمیت میشناسد، نه استقلال کشورها را میپذیرد و نه برای تمامیت ارضی آنها ارزش قایل است. امپریالیستها هیچ توافق بینالمللی را که بر ضد منافع و یا محدود کننده منافع خود تشخیص دهند به رسمیت نمیشناسند. آنها کشورها را اشغال میکنند، به حریم فضائی کشورها تجاوز کرده مانند راهزنان و جنایتکاران به ترور افراد غیرنظامی پرداخته و به کسی پاسخگو نیستند. آنها میخواهند مصوبات کنگره آمریکا یعنی سامان قضائی خویش را به همه کشورهای جهان تحمیل کنند. تمام سامان اداری پرداختها و تبادلات ارزی را در تحت کنترل خود درآوردهاند تا به کشورهای جهان زور بگویند. هم اکنون عراق، افغانستان، یوگسلاوی، سوریه، لیبی، فلسطین و یمن…. ازقربانیان این سیاست ضد بشری محسوب میشوند. بمباران اخیر سوریه توسط امپریالیسم آمریکا که با فرمان رئیس جمهور جدید آمریکا، دونالد ترامپ صورت گرفت، زنگ خطری جدی برای صلح جهانی و بروز یک جنگ خونین بینالمللی است.

 

رفقای کارگر!

امسال درشرایطی به استقبال اول ماه میمیرویم که نظام سرمایهداری جمهوری اسلامی همچنان به حقوق کارگران و عموم زحمتکشان، به مطالبات نان، کار، آزادی و امنیت شغلی و حق تشکل تعرض میکند و جز زندان و سرکوب و شکنجه پاسخی ندارد. شورای عالی کار امسال هم به رغم اعتراضات کارگران و اتحادیه های کارگری، میزان حداقل دستمزد برای سال جدید را 930 هزار تومان اعلام کرده است. تعیین چنین دستمزد ناچیزی سند بردگی زحمتکشان ایران است. تعیین چنین دستمزدی در حالی صورت میگیرد که گروه تخصصی، مزد حداقل هزینه معیشت یک خانواده 3.5 نفره را 2 میلیون و 489 هزار تومان در ماه اعلام نموده است. بر اساس ماده 41 قانون کار، شورای عالی کار موظف است میزان حداقل دستمزد کارگران را با توجه به درصد تورم به گونهای تعیین کند که معیشت زندگی کارگران قابل تامین باشد. تصمیم شورای عالی کار نه تنها افزایش قانونی حداقل مزد محسوب نمی‌گردد، بلکه حتی با ادعای ترمیم فاصله مزد و معیشت که پیش از آن تشکل‌های زرد حکومتی و وزارت کار آن را تبلیغ می‌کردند، در مغایرت و تضاد آشکار است. تعیین حداقل دستمزد، بدون درنظر گرفتن حداقل هزینه سبد معیشت یک خانوار کارگری، در راستای اجرای سیاستهای نئولیبرالیستی فاز سوم هدفمندی یارانهها و فراهم سازی نیروی کار ارزان و در راستای افزایش نرخ سود سرمایه است. طبق گزارشات مطبوعات رسمی رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی، بیش از80 درصد از کارگران سراسر کشور زیر خط فقر بسر میبرند و اجرای قانون هدفمندی یارانهﻫﺎ که رهنمود صندوق بینالمللی پول بود، وضعیت معیشتی کارگران را وخیم تر کرده است. کارگران ایران راهی جز مبارزه متحد علیه بی عدالتی های موجود و ظلم و زوری که رژیم  مستبد و مافیائی سرمایه با تمام جناحهایش بر آنها روا میدارد، ندارند. پیروزی را باید کشان کشان بدست آورد اما  پیروزی نهائی در اتحاد همۀ کارگران و زحمتکشان در زیر پرچم حزب واحد و مارکسیستی لنینیستی طبقۀ کارگر است. این تنها مسیر ممکن برای رهائی طبقۀ کارگر ایران از یوغ بندگی سرمایهﺪاری است.

 

رفقای کارگر!

امسال در شرایطی به استقبال اول ماه ماه میرویم  که مصادف است با صدمین سالگرد انقلاب کبیر سوسیالیستی اکتبر، نخستین انقلابی که دیکتاتوری پرولتاریا، دمکراسی واقعی را برای اکثریت اهالی  کارگر و زحمتکش مستقر ساخت و شاهراه نوینی بر روی کاروان بشری گشود. انقلاب در زیر پرچم سرخ لنین کبیر انجام یافت. حزب  بلشویک  شوروی تحت رهبری او و سپس تحت رهبری ادامه دهنده کار او رفیق استالین دیکتاتوری پرولتاریا را درشرایط مداخله سهمگین  سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، خونین و غیر خونین از گزند دشمنان داخلی و خارجی مصون داشت و استوار گردانید، پاسداری از خلوص مارکسیسم- لنینیسم را نخستین وظیفه والای خود بشمار آورد، منحرفان و اپورتونیستهای رنگارنگ و تسلیمطلبان و ندبهگران را از صفوف حود زدود و وحدت اصولی حزب را مانند مردمک  چشم گرامی داشت. تاثیرات این انقلاب پیروزمند سوسیالیستی بر جنبش کمونیستی ایران عظیم بود و کمونیستهای ایران نیز با الهام ازاین انقلاب به سازماندهی کارگران و زحمتکشان دست زدند و در مقابل ارتجاع داخلی و امپریالیسم پرچم رهایی از ستم طبقاتی وملی را برافراشتند و درعین حال  به وظیفه انترناسیونالیستی خود و دفاع از پایگاه انقلاب جهانی و نخستین کشور سوسیالیستی، جامه عمل پوشیدند. بدین روی حزب ما امسال به استقبال  صدمین سالگرد انقلاب اکتبر، انقلاب عظیمی که جهان را تکان داد میرود و از میراث انقلابی جنبش کمونیستی ایران از دوران حزب کمونیست ایران تا به امروز با برگزاری جشن و سخنرانی و انتشار مقالات تحلیلی  تجلیل بعمل می آورد.

 

رفقای کارگر!

حزب کارایران(توفان) دستگیریهای خودسرانه معلمان معترض، فعالین مدنی و رهبران اتحادیه های کارگری را به شدت محکوم میکند وخواهان آزادی فوری و بیقید و شرط همه فعالین کارگری واجتماعی از زندان است.

 

حزب کارایران(توفان) از مبارزات کارگران و زحمتکشان ایران که هرگز از پای ننشستهاند وعلیه خصوصی سازی، اخراج دسته جمعی و برای دریافت حقوق معوقه و اضافه دستمزد و برای تشکیل سندیکای مستقل میرزمند، قاطعانه دفاع مینماید و به همه کارگران قهرمان ایران درود میفرستد.

 

حزب کارایران(توفان) پیشاپیش مضحکه انتخابات ریاست جمهوری اسلامی را که در اردیبهشت ماه برگزار میگردد، تحریم میکند. شرکت دراین مضحکه و رای دادن به این افراد دزد و ریاکار و شارلاتان، توهین به حرمت انسانی و مشروعیت بخشیدن به ماشین آدمکشی رژیم جنایتپیشه جمهوری اسلامی و سیاستهای ضد کارگری و نئولیبرالی حاکم است و جز این نیز نمیباشد.

 

رفقای کارگر!

چاره شما کارگران و همه زحمتکشان وحدت وتشکیلات است. تنها از طریق اتحاد و پیکارهای بیامان برعلیه  کاپیتالیسم و امپریالیسم جهانی و تنها از طریق انقلاب و راهی که لنینیسم نشان میدهد میتوان قدرت سیاسی را به کف گرفت و آینده تابناک بشری را با دستان پرتوان خود رقم زد.

برای رهائی ازجنگهای خونین وغارتگرانه و نابودی سلاحهای اتمی و کشتارجمعی، برای تحقق حقوق بشر واقعی و رهایی از استثمار، فقر و بیکاری و فلاکت اقتصادی، راهی بجزانقلاب سوسیالیستی به رهبری حزب واحد طبقه کارگر موجود نیست و جز این نیز نمیباشد.

درود به طبقه کارگر قهرمان ایران!

زنده باد انترناسیونالیسم پرولتری!

سرنگون باد رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی بدست کارگران و زحمتکشان ایران!

زنده باد سوسیالیسم این پرچم نجات بشریت!

حزب کارایران(توفان)

    اردیبهشت ماه  1396