زبان دری یا فارسی ؟

میرعنایت الله سادات              …

همه چیز است خوانصاف نیست !!!

حقایق وواقعیت های مکتوم لب می کشاید  نصیراحمد«مومند» ۵/۴/۲۰۲۳م افغانها و افغانستان بازهم…

مبانی استقلال از حاکمیت ملی در جغرافیای تعیین شده حقوق…

سیر حاکمیت فردی یا منوکراسی تا به حاکمیت مردمی و…

نوروز ناشاد زنان و دختران افغانستان و آرزو های برباد…

نویسنده: مهرالدین مشید طالبان در جاده های کابل پرسه می زنند؛…

زما  یو سم تحلیل چې غلط؛ بل غلط تحلیل چې…

نظرمحمد مطمئن لومړی: سم تحلیل چې غلط ثابت شو: جمهوریت لا سقوط…

کابل، بی یار و بی بهار!

دکتر عارف پژمان دگر به دامنِ دارالامان، بهار نشد درین ستمکده،یک سبزه،…

ارمغان بهار

 نوشته نذیر ظفر. 1403 دوم حمل   هر بهار با خود…

چگونه جهت" تعریف خشونت" به تقسیم قوای منتسکیو هدایت شدم!

Gewaltenteilung: آرام بختیاری نیاز دمکراسی به: شوراهای لنینیستی یا تقسیم قوای منتسکیو؟ دلیل…

تنش نظامی میان طالبان و پاکستان؛ ادامۀ یک سناریوی استخباراتی

عبدالناصر نورزاد تصور نگارنده بر این است که آنچه که میان…

بهارِ امید وآرزوها!

مین الله مفکر امینی        2024-19-03! بهار آمــــد به جسم وتن مرده گـان…

از کوچه های پرپیچ و خم  تبعید تا روزنه های…

نویسنده: مهرالدین مشید قسمت چهارم و پایانی شاعری برخاسته از دل تبعید" اما…

سال نو و نو روز عالم افروز

 دکتور فیض الله ایماق نو روز  و  نو  بهار  و  خزانت …

میله‌ی نوروز

یاران خجسته باد رسیده‌ است نوبهار از سبزه کوه سبز شد…

تحریم نوروز ، روسیاهی تاریخی طالبان

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی        در لیست کارنامه های…

طالب چارواکو ته دريم وړانديز

عبدالصمد  ازهر                                                                       د تروو ليموګانو په لړۍ کې:           دا ځلي د اقتصاد…

    شعر عصر و زمان

شعریکه درد مردم و کشور در آن نبوُدحرف از یتیم…

مبارک سال نو

رسول پویان بهـار آمد ولی بـاغ وطـن رنگ خـزان دارد دم افـراطیت…

انگیزه های سفرملایعقوب به قطر 

                            نوشته ی : اسماعیل فروغی       اخیراً…

از واگرایی های سیاسی تا اشتباه ی راهبردی و تاریخی

نویسنده: مهرالدین مشید شعار های قومی دشمنی با وحدت ملی و…

از کوچه های پرپیچ و خم  تبعید تا روزنه های…

قمست سوم ایجاد اصلاحات و نخست وزیری شاه محمود: به نظر میرمحمد…

«
»

آمریکا از داخل در حال فروپاشی است

يک رسانه فرامنطقه اي با اشاره به مؤلفه‌هایی که نشانگر افول جنبه‌های مختلف قدرت آمریکاست نوشت، آمریکا و به تبع آن رژیم صهونیستی از داخل در حال فروپاشی هستند.

آمریکا از داخل در حال فروپاشی است

روزنامه اینترنتی رأی الیوم روز شنبه در گزارشي نوشت، آمریکا و به تبع آن رژیم صهونیستی از داخل در حال فروپاشی هستند؛ لزومی برای حمله به رژیم صهیونیستی یا منافع آمریکا وجود ندارد بلکه باید صبر راهبردی در پیش گرفت و برای هرگونه اقدام احمقانه آمریکا یا رژیم صهیونیستی آمادگی کامل داشت و اجازه داده شود امور به صورت طبیعی به سمت فروپاشی محور آمریکایی-صهیونیستی در منطقه به پیش برود.
“زیاد حافظ” در مقاله‌ای با عنوان «افول نظامی آمریکا و پیامدهایش بر رژیم صهیونیستی» در رأی الیوم نوشت در حالی که جهانیان از یک طرف سرگرم مقابله با مصیبت کرونا و از طرف دیگر سرگرم رکود اقتصادی هستند که همه اقتصاد‌های جهان را درگیر خودش کرده است، واقعیت‌هایی وجود دارند که نادیده گرفته شده اند، اما تأثیرگذاری این واقعیت‌ها بر برخی از منازعات مزمن در منطقه عربی، بسیار روشن است.نویسنده با اشاره به بودجه‌های کلان دفاعی آمریکا، کاهش کیفیت تسلیحات این کشور در برابر تسلیحات روسی و چینی و حتی کاهش قدرت آمریکا در برابر قدرت سایبری جمهوری اسلامی ایران و حاکم شدن شرکت‌های نظامی بر امور داخلی آمریکا، شکست آمریکا در افغانستان و عراق پس از یازده سپتامبر و به فکر افتادن آمریکا برای استفاده از سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی برای جبران شکستهایش، فرسوده شدن ناوگان نیروی هوایی، سرنگونی پیشرفته‌ترین پهپاد آمریکایی به دست نیرو‌های ایرانی نوشت ترور سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس نائب رئیس سازمان بسیج مردمی عراق نتایج معکوسی داشت به خصوص آنکه واکنش سیاسی راهبردی از زبان سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان مطرح شد یعنی اخراج نیرو‌های آمریکایی از منطقه و ایران نیز با حمله به پایگاه عین الاسد پاسخ داد و به تازگی هم آمریکا نتوانست تهدیداتش را علیه کشتی‌های ایرانی در مسیر ونزوئلا اجرا کند.
در اين گزارش آمده است که باید به فساد رایج در دانشکده‌های جنگی آمریکا اعم از نیروی هوایی یا دریایی یا زمینی اشاره کرد و به نقل از نشریه امریکن کانسروتیو نوشت چنین چیزی تهدیدی برای امنیت ملی آمریکاست.زیاد حافظ در ادامه نوشت، دلخوشی صهیونیست‌ها بر مداخله نظامی آمریکا در رویارویی با جمهوری اسلامی ایران زیر سؤال است و بر ارزیابی‌های دلخوش کننده و اشتباه مبتنی است و دولت صهیونیستی از موضوع دشمنی اش با جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت به عنوان پشتوانه در سیاست خارجی اش بهره می‌برد و می‌خواهد از آن در وضع نابسامان و شکننده داخلی استفاده کند.
راي اليوم افزود، ناکامی در محقق کردن هرگونه پیشرفتی باعث می‌شود بقیه سیاست‌های صهیونیستی از جمله اتکا به سیاست عادی سازی روابط با برخی کشور‌های عرب منطقه بی فایده است. عادی سازی روابط در گرو «قدرت صهیونیستها» و بر تصمیم آمریکا مؤثر است و اگر این قدرت از بین برود و در کنار ضعف آشکار آمریکا، قرار بگیرد روزی خواهد آمد که چندان دور نیست، دولت‌های مشتاق به عادی سازی روابط با تل آویو در سیاستشان تجدید نظر خواهند کرد و همین بر عجز و ناتوانی صهیونیست‌ها در داخل و خارج خواهد افزود؛ بنابراین ضرورتی برای حمله به رژیم صهیونیستی یا حتی حمله به منافع آمریکا در منطقه وجود ندارد، زیرا آمریکا از داخل به سبب آشکار شدن ضعفش در حال فروپاشی است. مسئله مهم نیز صبر راهبردی و آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه اقدام احمقانه است و اجازه داده شود امور به صورت طبیعی به سمت فروپاشی محور آمریکایی-صهیونیستی در منطقه به پیش برود.اين گزارش مي افزايد که همچنان نخبگانی وجود دارند که روی نقش آمریکا برای فیصله دادن به منازعات کنونی حساب کرده اند و سیاستشان بر فرضیه قدرت آمریکا و اینکه نمی‌توان در برابر آن ایستاد، مبتنی است. علت تأکید این نخبگان بر سیاست خودشان تفسیر پراکنده‌ای است که از رویداد‌ها دارند مثلا می‌گویند ادامه سیاست رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری رود اردن به سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ میلادی در واقع یک عمل تمام شده است و هیچ گونه مقاومت سیاسی یا میدانی قابل توجهی نیز با آن نخواهد شد، زیرا دولت کنونی آمریکا از این تصمیم تل آویو حمایت مطلق می‌کند.
نویسنده راي اليوم درباره جنگ‌های آمریکا نوشت نتیجه جنگ کره، تساوی بود، زیرا آمریکا که فرمانده ائتلافی بین المللی بود نتوانست تکلیف این جنگ را روشن کند. این کشور در ویتنام نیز شکست سختی خورد که به کابوسی برای فرماندهان نظامی آمریکا تبدیل شد که تا الان هم از این شکست در عذابند.درست است که آمریکایی‌ها توانستند افغانستان و عراق را اشغال و این دو کشور را نابود کنند، اما هیچ پیروزی سیاسی نداشتند بلکه مجبور شدند از عراق عقب نشینی کنند و در افغانستان نیز در مسیر عقب نشینی قرار گرفته اند.
نویسنده به طعنه نوشت تنها پیروزی آمریکا علیه جزیره کوچکی به نام گرانادا در دریای کارائیب بود. همچنین باید به عقب نشینی آمریکا از لبنان در سال ۱۹۸۳ میلادی پس از منفجر شدن پایگاه تفنگداران آمریکایی و نیز به شکستش در اشغال سومالی در اوایل ۱۹۹۰ میلادی اشاره کرد. واشنگتن الان در حال بررسی خروج از عراق و سوریه و افغانستان است.آمریکا همواره به دنبال جنگ‌های ساختگی و واردن شدن به آن‌ها بوده، اما به گفته ویلیام استور افسر سابق ارتش آمریکا همواره در این جنگ‌ها باخته است. او این مطلب را در سرمقاله پایگاه اینترنتی تام دیسپاچ در بیست و پنجم اکتبر سال ۲۰۱۸ میلادی مطرح کرد بنابراین پیروزی نظامی آمریکا فقط در حد هالیوود و فیلم‌ها و سریال‌های هالیوودی است که از توانایی‌های نظامی آمریکا از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون با آب و تاب تعریف می‌کند و به تصویر می‌کشد.
نویسنده راي اليوم در پايان با اشاره به وضع کنونی آماده باش نیرو‌های آمریکایی نوشت آن‌ها در حد انتظار نیستند و تحقیقات و گزارش‌های متعدد آمریکایی درباره آماده باش نیرو‌های مسلح آمریکا اعم از ارتش، نیروی دریایی، هوایی و نیرو‌های تفنگدار نشان می‌دهد آنان برای هیچ گونه رویارویی با هیچ طرفی حتی با طرفی که دارای کمترین توان، اما دارای ثبات و سرسختی است، آمادگی ندارند.