گلایه و سخن چندی با خالق یکتا

خداوندا ببخشایم که از دل با تومیخواهم سخن رانم هراسانم که…

(ملات گاندی در مورد امام حسین

باسم تعالى در نخست ورود ماه محرم و عاشوراء حسينى را…

جهان بی روح پدیداری دولت مستبد

دولت محصولی از روابط مشترك المنافع اعضاء جامعه می باشد٬ که…

ضانوردان ناسا یک سال شبیه‌سازی زندگی در مریخ را به…

چهار فضانورد داوطلب ناسا پس از یک سال تحقیق برای…

پاسخی به نیاز های جدید یا پاسخی به مخالفان

نویسنده: مهرالدین مشید آغاز بحث بر سر اینکه قرآن حادث است و…

طالبان، پناهگاه امن تروریسم اسلامی

سیامک بهاری شورای امنیت سازمان ملل: ”افغانستان به پناهگاه امن القاعده و…

  نور خرد

 ازآن آقای دنیا بر سر ما سنگ باریده عدوی جان ما…

عرفان با 3 حوزه شناخت/ ذهن، منطق، غیب

دکتر بیژن باران با سلطه علم در سده 21،…

شکست مارکسیسم و ناپاسخگویی لیبرالیسم و آینده ی ناپیدای بشر

نویسنده: مهرالدین مشید حرکت جهان به سوی ناکجا آباد فروپاشی اتحاد جماهیر…

سوفیسم،- از روشنگری باستان، تا سفسطه گری در ایران.

sophism. آرام بختیاری دو معنی و دو مرحله متضاد سوفیسم یونانی در…

آموزگار خود در عصر دیجیتال و هوش مصنوعی را دریابید!

محمد عالم افتخار اگر عزیزانی از این عنوان و پیام گرفتار…

مردم ما در دو راهۀ  استبداد طالبانی و بی اعتمادی…

نویسنده: مهرالدین مشید افغانستان سرزمینی در پرتگاۀ ناکجاآباد تاریخ مردم افغانستان مخالف…

ترجمه‌ی شعرهابی از دریا هورامی

بانو "دریا هورامی" (به کُردی: دەریا هەورامی) شاعر، دوبلور و…

تلویزیون حقوق ناشر یک اندیشه ملی و روشنگری 

نوشته از بصیر دهزاد  تلویزیون حقوق در پنجشنبه آینده،  ۱۱ جولای، …

افراطیت دینی و دین ستیزی دو روی یک سکه ی…

نویسنده: مهرالدین مشید در حاشیه ی بحث های دگر اندیشان افراط گرایی…

د مدني ټولنې په اړه په ساده ژبه څو خبرې

 زموږ په ګران هېواد افغانستان کې دا ډیر کلونه او…

از پا افتادگان دور جمهوریت

در خارج چه میگویند ؟ انهاا طوری سخن میرانند که افغانستان…

آیا طالبان آمده اند ، تا ۳۴ ملیون شهروند افغانستان…

نوشته: دکتر حمیدالله مفید. بزرگترین دشواری که در برابر جهان اسلام…

 چند شعر کوتاه از لیلا_طیبی (صحرا) 

ذهنم، یوزپلنگی تیز پاست آه! بی‌هوده بود، دویدن‌هایم... آی‌ی‌ی        --غزال وحشی، کدام کنام…

بدیده ای مهر بنگرید!

امین الله مفکر امینی                         2024-01-07! بـــه دیده ای مهربنگرید بـــــه…

«
»

تب و تاب موجودات فضایی

Инопланетная лихорадка: зачем Пентагону пришельцы из космоса?

والری ایلین (VALERY ILYIN)

ا. م. شیری

پنتاگون چرا به موجودات فضایی نیاز دارد؟

داستان‌سرایی در بارۀ «موجودات فضایی» در رسانه‌های جمعی آمریکا بطور فزاینده تبلیغ می‌شود. بگونه‌ای که مارک روبیو، نایب رئیس کمیتۀ اطلاعات سنا در بارۀ وجود برنامه‌های مخفی برای جمع‌آوری اطلاعات راجع به موجودات فضایی صحبت می‌کند. به گفتۀ وی، چند نفر با «روحیۀ بردرباری بسیار بالا و مناصب بالای دولتی ما»، برای انتشار برخی ادعاهای بی‌سابقه در ارتباط با اشیاء پرندۀ ناشناختۀ «دست اول» بسیار مشتاقند.

ناسا، سازمان فضایی آمریکا در ۳۱ مه گزارشی از گردهمآیی در بارۀ پدیده‌های غیرمعمول ناشناخته ارائه کرد. این گزارش دورۀ زمانی سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۲۳ را پوشش می‌دهد و  ادعا می‌کند که گویا حدود ۱۰ هزار مورد پرواز «بشقاب پرنده» در این دوره ثبت شده است. در عین حال، کارشناسان ناسا تصویر کلی خود را ارائه دادند: اندازه- از ۱ تا ۴ متر. رنگ – سفید، نقره‌ای، شفاف؛ ارتفاع پرواز – چند هزار کیلومتر؛ سرعت تا دو ماخ؛ تابش حرارتی در محدودۀ موج متوسط ​​و کوتاه. پیام اصلی شرکت‌کنندگان در کنفرانس مطبوعاتی لزوم تشریک مساعی همۀ علاقمندان به پدیدۀ بشقاب پرنده، از جمله صنایع تخصصی، جامعۀ پژوهشی با نقش‌آفرینی ناسا بعنوان هماهنگ‌کننده بود. همچنین پیشنهاد شده است که نوعی «انجمن علمی خودکار (رباتیک)» برای مطالعۀ بیشتر پدیدۀ «انسان‌ سبز رنگ کوچک» تشکیل شود. و کمی پیش از آن، در اواسط ژوئن یک ویدیوی ۳ ساعته از کنفرانس عظیم باشگاه ملی مطبوعات منتشر شد که در آن راجع به موجودات فضایی، بشقاب‌های پرنده‌ و … بحث می‌شود. به گفتۀ شرکت‌کنندگان، فناوری‌های موجودات فضایی می‌تواند در حل مشکلات آب و هوایی به بشریت کمک کند.

در توضیحات ویدئو گفته می‌شود: «یک واقعۀ تاریخی! اطلاعات کاملاً محرمانۀ جدید. آرشیوی که به دولت آمریکا کمک می‌تواند تا واقعیت بشقاب‌های پرنده را روشن کند. تیم وکلای تازه تأسیس از همۀ وکلای علاقه‌مند، متخصصان حقوق و دانشجویان حقوق با دیدگاه و تجربۀ گسترده، برای پیوستن به این کار تاریخی دعوت می‌کند: به تیم حقوقی پروژۀ افشای اطلاعات در بارۀ اشیای پرندۀ ناشناس بپیوندید و به شناخت گستردۀ بشقاب‌های پرنده و فناوری‌های پیشرفتۀ انرژی برای مقابله با بحران جهانی آب‌وهوا مشارکت کنید».

https://www.fondsk.ru/sites/default/files/inline-images/image_6.png
https://www.fondsk.ru/sites/default/files/inline-images/image_7.png

همزمان با این اتفاق، ماجرای آوریل در مورد فرود بشقاب پرنده در لاس‌وگاس به محرک اطلاعاتی جدید برای یکی از خانواده‌های شهر تبدیل شد. این خانواده با بیان این که «بعد از گزارش چند نفر، موجودات فضایی- سقوط چیزی از آسمان را در حیاط خلوت خانۀ خود دیده‌اند، در مرکز توجه رسانه‌ها قرار گرفت». ادارۀ پلیس محلی بمنظور راستی‌آزمایی شواهد حضور «شئی فضایی ۱۰ فوتی با چشمان درشت براق» در شهر، دوربین‌های نظارتی در نزدیکی خانۀ راویان نصب کرد. پس از آن رسماً گزارش شد که دوربین‌های پلیس چنین شئی ادعایی «​فرود آمده از فضا» را در منطقه ضبط کرده‌اند.

https://www.fondsk.ru/sites/default/files/inline-images/image_8.png

همانطور که در بالا ذکر شد، یک گروه ویژه به نمایندگی از سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا (ناسا) نیز فعالانه به ترویج روایت یک «موجود فضایی» پیوسته است. اعضای این گروه شامل ۱۶ نفر است که اشیای پرندۀ ناشناس و آنچه را که دولت ایالات متحده اکنون ناهنجاری‌های ناشناس می‌نامد، «مطالعه» می‌کند، بلافاصله در اولین جلسۀ علنی خود بیانیه‌ای برای رسانه‌ها صادر کردند.

https://www.fondsk.ru/sites/default/files/inline-images/image_9.png

به نظر می‌رسد مشکل اصلی اشیای پرندۀ ناشناس این است که پدیده‌های مورد بحث معمولاً با استفاده از دوربین‌ها، حس‌گرها و سایر تجهیزاتی که برای مشاهده و اندازه‌گیری دقیق چنین اشیاء ویژه طراحی یا درجه‌بندی نشده‌اند، شناسایی و ضبط می‌شوند. اما اکنون متخصصان اشیای پرندۀ ناشناس ثبت اختراع ناسا، که به این دانش مجهز هستند، همه چیز را به طور کامل درک خواهند کرد. انتشار اولین گزارش کامل این گروه برای تابستان امسال برنامه‌ریزی شده است.

همانطور که در گزارش رسانه‌ای ویژه، منتشره از سوی دفتر ادارۀ اطلاعات ملی آمریکا آمده است، از آغاز سال ۲۰۲۳، بیش از ۵۰۰ مورد اشیای پرندۀ ناشناس در آسمان کشور ایالات متحده ثبت شده است. پنتاگون افزایش تعداد اشیای پرندۀ ناشناس را با افزایش نظارت بر حریم هوایی آمریکای شمالی پس از حادثۀ سقوط یک بالن چینی بر فراز ایالات متحده در ماه فوریه توضیح می‌دهد. در ماه آوریل، پنتاگون چندین مورد مشاهدۀ اشیای پرنده توسط پهپادهای ریپر ام‌کیو-۹ را از حالت طبقه‌بندی خارج کرد. به گفتۀ شان کرکپاتریک، مدیر دفتر وزارت دفاع ایالات متحده برای مطالعۀ پدیده‌های غیرعادی (این دفتر تشکیل شده است)، متخصصان دفتر او در حال حاضر به مطالعۀ همۀ گزارش‌های مربوط به چنین پدیده‌ها مشغول هستند.

برای ترویج موضوع موجودات فضایی، آن‌ها هر لحظه آماده‌اند خود پاپ رُم را که در بهار سال ۲۰۱۴ بیانیۀ پر شور در خصوص باز بودن درهای واتیکان به روی همه، از جمله، به روی موجودات فضایی صادر کرد، به سمت خود جلب کنند.

https://www.fondsk.ru/sites/default/files/inline-images/image_10.png

چسبانه‌کاری از mirror.co.uk بریتانیا: «پاپ آماده است بیگانگان را نیز غسل تعمید دهد»

در رسانه‌های غربی هرگز داستان‌های به این بلندی و هر از چند گاهی دربارۀ موجودات و بشقاب‌های پرنده شنیده نشده است. بر این اساس، به احتمال زیاد در آیندۀ نزدیک «رویدادهای بزرگ» زیادی به اطلاع عموم خواهد رسید. با این حال، پنتاگون، واتیکان و دیگر معماران «هنجارجدید» به داستان‌های زیادی در بارۀ موجودات فضایی با چشمان درشت و براق که در حیاط خلوت‌ها فرود می‌آیند، برای راه‌اندازی شور و هیجان رسانه‌ای نیاز دارند. البته، متخصصان توسعۀ موشک و فناوری فضایی ایالات متحده از دهه‌ها قبل این موضوع را اعلام کرده‌اند

مثلاً دکتر کارول روزین، اولین مدیر زن شرکت هوافضای آمریکایی Fairchild Industries در دهه ۱۹۷۰ و همکار نزدیک به ورنهر فون براون، یکی از بنیانگذاران موشک مدرن، خالق اولین موشک‌های بالستیک و سپر فضایی هسته‌ای ایالات متحده، به سخنان یکی از همکارانش که مدت کوتاهی قبل از مرگش گفته بود، استناد می‌کرد:

«وظیفۀ اصلی، انتقال فناوری‌های نظامی به فضا است. برای این کار قطعاً از دستکاری آگاهی عمومی استفاده می‌شود. استدلال‌های زیادی به نفع این واقعیت که برای حفظ منافع ملی ما، تسلیحات باید در فضا مستقر شوند، وجود دارد. دکتر براون مدام می‌گفت موجودات فضایی متخاصم، قطعا آخرین کارت‌هایی هستند که در این بازی استفاده خواهند شد».

به بیان ساده‌تر، از نظر نظامی، موضوع بشقاب‌های پرنده و تعداد رو به افزایش داستان‌سرایی‌ها در بارۀ «موجودات فضایی» در رسانه‌ها برای سرپوش گذاشتن بر طرح‌های کاملا «زمینی» پنتاگون، برای افزایش حجم موشک‌های هسته‌ای و تسلیحات فضایی ضروری است. همچنین یک فرض معقول وجود دارد که افزایش انتشارات در مورد بشقاب‌های پرنده می‌تواند به‌مثابه نشاندهندۀ نسبتاً قابل اطمینان فجایع ژئوپلیتیکی و دست‌ساز پیش رو عمل کند. در این مسیر، یکسری از وظایف ایدئولوژیک و مدیریتی، از جمله، ترویج ابزارهای کنترل جمعیت «مازاد» و تأثیرگذاری انبوه با استفاده از شبکه‌های جی۵ و فنونی‌ که معماران «تجدید ساختار جهانی» به کمک آن‌ها برای فریب شهروندان ساده‌لوح خود به بهانۀ «حفاظت از آب‌وهوا» بطور جدی آماده هستند و غیره نیز در حال حل شدن است.

برگرفته: وبگاه بنیاد فرهنگ راهبردی

https://eb1384.wordpress.com/2023/07/01/

۱۰ تیر-سرطان ۱۴۰۲