خلق در دانه لری - مرواریت های ناب

قۉشیق ( دو بیتی )   داکتر فیض الله ایماق باید گفت که،…

آشتی کردن طالبان با مردم افغانستان، راهی برای پایان جنگ…

نویسنده: مهرالدین مشید زهر پاشی های قومی و زبانی و توطیۀ…

 ترجمه‌ی شعرهایی از سردار قادر 

استاد "سردار قادر" (به کُردی: سه‌ردار قادر)، شاعر کُرد زبان،…

خموشی

 نوشته نذیر ظفر شــــــــد مــــدتی که ورد زبانم ترانه نیست آوای مــــن…

چشم براه وحدت

            چشمم براه  وحدت  پیوند وهمد لی جانم فدای وحدت وصد ق…

دوحه سر دوحه، پروسه های پیچیده و آرمانهای خشکیده 

نوشته از بصیر دهزاد  سومین کنفرانس در دوحه  درست سه هفته…

کور و نابینایان خرد

تقدیم به زن ستیز های بدوی و ملا های اجیر، آن…

فضیلت سیاسی و افغانستان

در نخست بدانیم٬ ماکیاولی در شهریار و گفتارها٬ در واقع…

بهای سنگین این خاموشی پیش از توفان را طالبان خواهند…

نویسنده: مهرالدین مشید طالبان بیش از این صبر مردم افغانستان را…

گلایه و سخن چندی با خالق یکتا

خداوندا ببخشایم که از دل با تومیخواهم سخن رانم هراسانم که…

(ملات گاندی در مورد امام حسین

باسم تعالى در نخست ورود ماه محرم و عاشوراء حسينى را…

جهان بی روح پدیداری دولت مستبد

دولت محصولی از روابط مشترك المنافع اعضاء جامعه می باشد٬ که…

ضانوردان ناسا یک سال شبیه‌سازی زندگی در مریخ را به…

چهار فضانورد داوطلب ناسا پس از یک سال تحقیق برای…

پاسخی به نیاز های جدید یا پاسخی به مخالفان

نویسنده: مهرالدین مشید آغاز بحث بر سر اینکه قرآن حادث است و…

طالبان، پناهگاه امن تروریسم اسلامی

سیامک بهاری شورای امنیت سازمان ملل: ”افغانستان به پناهگاه امن القاعده و…

  نور خرد

 ازآن آقای دنیا بر سر ما سنگ باریده عدوی جان ما…

عرفان با 3 حوزه شناخت/ ذهن، منطق، غیب

دکتر بیژن باران با سلطه علم در سده 21،…

شکست مارکسیسم و ناپاسخگویی لیبرالیسم و آینده ی ناپیدای بشر

نویسنده: مهرالدین مشید حرکت جهان به سوی ناکجا آباد فروپاشی اتحاد جماهیر…

سوفیسم،- از روشنگری باستان، تا سفسطه گری در ایران.

sophism. آرام بختیاری دو معنی و دو مرحله متضاد سوفیسم یونانی در…

آموزگار خود در عصر دیجیتال و هوش مصنوعی را دریابید!

محمد عالم افتخار اگر عزیزانی از این عنوان و پیام گرفتار…

«
»

تئاتر کودتا در ترکیه

عملیات پرچم دروغین در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در ایالت متحده آمریکا ، اینبار به شکلی‌ دیگر در ترکیه عملیاتی شد.
این همون سازی است که امشب میزنی و صداش فردا شنیده می‌شه، تحولات ترکیه و منطقه را دنبال کنید، صدای سازی که دیشب رژیم عردوغان زد صداش چند وقت دیگه در میاد.
فکت‌هایی در باره ادعای بالا :

۱. ترکیه روز‌های شنبه و یکشنبه تعطیل است، حال دقت کنید : گروهی نظامی تعلیم دیده که از تعداد کم نفرات و تجهیزات وفادران به خویش مطلع هستند (با احتساب کشته‌های کودتاگران به اضافه دستگیر شدگان به زحمت ۳۰۰۰ نفر میشوند، جهت اعمال قدرت بر کشوری که ۶ متروپول دارد) جمعه شب را که هیچ اداره و وزارت خانه‌ای باز نیست، برای آغاز عملیات انتخاب میکنند!! در حالی‌ که از نظر استراتژیک فرمانده با تجربه نظامی با برآورد نیروها و همچنین تحلیل اطلاعات، این نیروهای اندک را در روز کاری و ساعات اداری روی مناطق و اشخاص کلیدی تنظیم میکنند تا از کمیت اندک ، کیفیتی حداکثری را طراحی کنند.

۲. پل بسفور ویترین استانبول است و نه مکانی استراتژیک که نیروهای زرهی با تانک را به آنجا گسیل کنید، آنهم نیروهایی که گویی به یک مانور فرستاده شده بودند تا کودتا (از تمام فیلم‌های منتشر شده عدم توجیه عملیاتی نیروها واضح است) گوئی به آنها گفته اند طول استانبول را طی‌ کنید (رژه در شهر) و روی پل بسفر مستقر شوید( ویترین شهر) و منتظر تماس بعدی باشید (که احتمالا آن تماس اصلا از فرماندهی صادر نشد، و تسلیم بدون مقاومت نیروهای بلا تکلیف شاهد این مدعاست)

۳. کسی‌ که با تاریخ ترکیه آشنا باشد و تحولات آنجا را دنبال کند، میداند که ترکیه کشوری است که سابقه ۴ کودتا دارد، یعنی‌ پرسابقه‌ترین و باتجربه‌ترین ارتش کودتاچی جهان، خودتان قضاوت کنید : گروهی در این ارتش با چیزی نزدیک به ۳۰۰۰ ( سرباز و سرهنگ و ژنرال با هم) ، ۲ تا ۳ فروند اف‌‌ ۱۶، ۴ فروند هلی‌کوپتر که رزمی نبودن( از درون آنها با سلاح دردست شلیک شد) و شاید به زور ۲۰ تانک ( احتمالا تنها ۲ گردان زرهی در این تأتر حضور داشتند یکی‌ استانبول و دیگری آنکارا ) با استناد به بند ۱ و ۲ جمعه شب را انتخاب می‌کند!! حتی جهت به باور رساندن مخاطبان عصر هژمونی مدیا , مجلس (البته خالی‌) بمباران میکنند ، حتی میشد کاخ ریاست جمهوری باز هم خالی‌ یا قبر آتاتورک را نیز جهت حماسی تر شدن بمباران کرد.

۴.هفته گذشته ۱ شبه عردوغان به بازی علیه اسرائیل بودنش بعد از ماجرای کشتی‌ “مرمره آبی” در سال ۲۰۱۰ ، همچنین تنش با روسیه بعد از سرنگون کردن یک فروند هواپیمای رزمی روس‌ها ، و مشکل : خاور میانه یا جای من است یا جای اسد” ( به نقل از یکی‌ از سخنرانی‌‌های خودش ) پایان داد ، با اسرائیل روابط کامل دیپلماتیک با تعهد به عدم پیگیری پرونده “مرمره آبی” ،با روسیه عذر خواهی‌ از پوتین ، و با سوریه اعلام همکاری و برقرای ارتباط سیاسی امنیتی. هفته بعد ، یعنی‌ دیشب : کودتا!!

۵.نیروهای کودتا به جای اقدام علیه مقامات عالیرتبه سیستم (ریس جمهور ، نخست‌وزیر ، و … البته در یک کودتای واقعی)بیشتر در حال ماجراجویی در خیابان‌های آنکارا و استانبول بودند.در حالی‌ که یک تیم‌ کودتاچی (واقعی‌) قبل از عملیات می‌دانند که در طول ۱ ساعات اول می‌بایست مقامات عالیرتبه و کلیدی را مهار کند، به همین علت هر کودتایی در ساعات اولیه روز‌های وسط هفته با محاصره کاخ ریاست جمهوری ، مجلس ، نخست وزیری،فرمانداری‌ها و امثال اینها انجام میشود.نه شب جمعه‌ای که از ریس جمهور تا نخست‌وزیر تا نمایندگان مجلس و .. هیچکس در سر کار خود نیست، حتی اردوغان و بن علی‌ ییلدیریم در تعطیلات و خارج از پایتخت بودند.

پ . ن

_ در کّل فکت‌های بیشتری را میشود با آنالیز و تحلیل داده‌ها استخراج کرد ، که تمامی‌ دیشب را به یک خیمه شب بازی استثنایی‌ تبدیل می‌کند.تنها بیشتر عمیق شوید و به مدیای رسمی‌ باور نداشته باشید.

_ این تئاتر نشان داد که گرگ زاده خیلی‌ خوب گرگ میشود، و احتیاجی‌ هم به سرویس‌های اطلاعاتی‌ امپریالیست‌ها برای چنین عملیاتهای فریب و کنترل افکار عمومی نیست.

_ هیتلر قبل از اعلام انحلال مجلس و تک‌حزبی شدن آلمان جهت دفاع از دموکراسی در خطر!! نوع آلمانی‌ آن ، ابتدا رایشتاگ (مجلس آلمان ) را در یک شب تعطیل به آتش کشید.

_ اصول نظریه شوک را قدم قدم می‌توان در این “مثلا کودتا” تعقیب کرد
آرش آذر