نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

مثلث خبیثه ی استخباراتی ایکه افغانستان را به کام آتش…

نویسنده: مهرالدین مشید اقنوم سه گانه ی شرارت در نمادی از…

اعلام دشمنی با زنان؛ زیر پرسش بردن اسلام و یا…

نویسنده: مهرالدین مشید رهبر طالبان از غیبت تا حضور و اعلان…

ګوند، ائتلاف او خوځښت

نور محمد غفوری  په ټولنیزو فعالیتونو کې د ګډون وسیلې   د سیاسي…

از روزی می‌ترسم 

از روزی می‌ترسم  که سرم را بر روی سینه‌ات بگذارم و تپش…

چرا نجیب بارور را شماتت و تقبیح نماییم ؟

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی           به…

کهن افسانه ها

رسول پویان برآمد آفـتاب از مشـرق دل در سحـرگاهان شب یلـدای تار…

«
»

سوختاندن فرخنده ،سوختاندن انسانیت

20 مارچ 2015 مطابق 29 حوت 1393

 

ز ناموس در شهر نامی نماند       به ساز و به قانون مقامی نماند

( اکبر نامه)

 

مردم مستضعف و پاکنهاد افغانستان که سال آغاز سال را  با شهادت مظلومانه سردار شهید و خانواده اش آغاز کرد، با جنایت هولناک اوباشان که نقاب دفاع از دین را بررخ میکشند، در برابر دختر معصومه بی دفاع ما ، فرخنده جنت مکان به پایان میرسانند.

 

این آغاز و انجام تراژیدی خونبار افغانستان و داستان غم انگیز ملت به عزا نشسته افغان را بازگو مینماید  که به تحمل چهار دهه جنگ با آفت بنیادگرائی و تاعون ذهنیت غیر انسانی و غیر اسلامی بر ضد شئونات افغانی ، بنیاد گرایان جهادی- طالبی – داعشی تار و پود جامعه مسموم ساخته میشود و در یک توطئه پلان شده دشمنان تاریخی افغانستان استحمار را بخاطر مقاصد استعماری بر افراد جامعه تحمیل مینمایند. پیامد ناگوار این شرارت پیشه گان بین المللی ، تقسیم مسلمانان پاکنهاد کشور اسلامی افغانستان به کافر و مسلمان میباشد. فی الواقع ارعابیون عرب بیرق همانند دل سیاه شان را حمل مینمایند که همان سلاح زنگزده و نسخه قدیمی را که در صد سال اخیر چندین بار آزمایش گردیده تا توحش و بربریت بر کشور مستولی و هستی مادی و معنوی جامعه معدوم و افغانستان چانس رفته به شاهراه ترقی را نداشته باشد.

با سوختاندن فرخنده معصومه زنگ خطر سقوط مجدد افغانستان به صدا در آمده است. باید  با بصیرت عمق پهنای این واقعه به بررسی گرفته شود. برخورد با فرخنده شهید ،وجدان اجتماعی و عقلانیت مارا محک میزند.

نبود حاکمیت قانون ، دولت ضعیف، تشدید بحران اقتصادی و اجتماعی ، لشکر بیکاران ، انقطاب سیاسی، دو دسته گی در دستگاه دولت زمینه ساز تحقق پلان دشمنان پنداشته میشود.

 

انجمن حقوقدانان افغان در اروپا در حالیکه به شدت وقوع این حادثه ننگین را تقبیح مینماید، نفرین بی پایان خود را به عاملین وحشی، دون صفت و نامردان ابراز داشته و با تاٌکید از رئیس جمهور افغانستان میخواهد  :

 

-تا در دفاع از قانون اساسی که اسلامی ترین قانون در میان کشور های اسلامی پنداشته میشود، اقدام قاطع نماید. سهل انگاری در زمینه خواندن جنازه حاکمیت قانون است که هست و بود دولت در گرو استقرار آن میباشد و به مفهوم اجازه دادن به افراد و گروه های است که با نادیده انگاشتن اورگانهای حراست حقوق ، به عوض پولیس ، سارنوال، قاضی و محکمه عمل مینایند.

اظهر من الشمس است که بر طبق اصول جهانی قبول شده جرم و جزاً و اصول شرعیت اسلامی که در قانون اساسی و قانون جزای کشور تسجیل یافته است، هیچ شخص به شمول رئیس دولت حق ندارد به عوض قاضی ومحکمه عمل نماید.

 

-جانیان اوباش را که با ارتکاب این جنایت دهشتناک دین و آئین مردم را به تمسخر گرفته، به پنجه قانون سپرده تا بر طبق حکم محکمه ذیصلاح همانند ” حادثه پغمان” به اشد مجازات محکوم گردند.

 

-موظفین پولیس که به مثابه ناظران ساده انجام این جنایت با اغفال دهن بوجی را گرفته اند، از وظایف شان سبکدوش و به سارنوالی معرفی گردند.

 

-آنعده مسئولین دولتی اعم از معین بی فرهنگ وزارت اطلاعات و فرهنگ ، سناتور مجلس سنا و سخنگوی قوماندانی پولیس کابل …. که انجام جنایت را تاٌئید و جانیان را بر حق خوانده اند، به پنجه قانون معرفی گردند.

 

-وزارت حج و اوقاف به سبکدوشی ملای کم سواد مسجد شریف وزیر اکبر خان اقدام و نامبرده را که به تحریف اصول قرآنی ، جانیان را بری الذمه خوانده و بغاوت و اخلال نظم عامه را تشویق و جاده را برای ورود داعشیان آبپاشی مینماید، به پنجه قانون بسپارد (فاعتبروا یا اولی الابصار).

 

-انجمن حقوقدانان افغان در اروپا با مراجعه به سازمان ملل متحد ، اتحادیه اروپائی و نهاد های بین المللی حقوق بشر تقاضا مینماید تا در برابر این تراژیدی حقوق بشر صدای اعتراض شان را بخاطر محکومیت و به محکمه کشیدن جنایت کاران بر مردم افغانستان را کمک نمائند.

 

انجمن حقوقدانان افغان در اروپا با مراجعه به جامعه مدنی، نهاد های اجتماعی ، فرهنگی ، سیاسی، پاسداران حاکمیت قانون و مردم با دیانت با جدیت میخواهد که تا با اشتراک مساعی در برابر داعشی ساختن جامعه و طاعون بنیادگرائی عرب ، دیوبند و قم اقدام نمایند.

 

با احترام

انجمن حقوقدانان افغان در اروپا

 

www.hoqooq.eu;