جهان در یک قدمی فاجعه و ناخویشتن داری رهبران سیاسی…

نویسنده: مهرالدین مشید افغانستان در حاشیه ی حوادث؛ اما در اصل…

چند شعر از کریم دافعی (ک.د.آزاد) 

[برای پدر خوبم کە دیگر نیست]  ترک این مهلكه با خون…

مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

مثلث خبیثه ی استخباراتی ایکه افغانستان را به کام آتش…

نویسنده: مهرالدین مشید اقنوم سه گانه ی شرارت در نمادی از…

اعلام دشمنی با زنان؛ زیر پرسش بردن اسلام و یا…

نویسنده: مهرالدین مشید رهبر طالبان از غیبت تا حضور و اعلان…

ګوند، ائتلاف او خوځښت

نور محمد غفوری  په ټولنیزو فعالیتونو کې د ګډون وسیلې   د سیاسي…

«
»

اوباما با یک تزار و 4000 سربازبه جنگ اپیدمی ابولا می رود

دکتر پل کرگ رابرتس

Dr. Paul Craig Roberts

ترجمه توسط حمید محوی

Mondialisation.ca, 24 octobre 2014

دربارۀ عکس : این مرد بی هیچ پوشش حفاظتی که پرستار مبتلا به ویروس ابولا را همراهی می کند آیا به مرکز کنترل و پیشگیری بیماری تعلق دارد ؟ مسئولان شرکت های آمبولانس و بیمارستان اعلام کرده اند که او جزء کارکنان آنها نبوده است، و ظاهراً منظورشان این بود که او به مرکز کنترل و پیشگیری بیماری تعلق دارد.

مردم همچنان اطمینان دارند که ویروس ابولا ایالات متحده را تهدید نمی کند، سی ان ان CNN گزارش داد که اوباما یک تزار Tsar برای ابولا انتخاب کرده است. تزار یک عضو کارمند پزشکی نیست، بلکه وکیلی است که به عنوان رئیس کابینۀ در معاونت رئیس جمهور بایدن Biden خدمت کرده است.

اهمیت چندانی ندارد که نظریۀ توطئه سریعتر از ویروس ابولا منتشر شود. و همان گونه که همه می دانیم، نظریۀ توطئه می تواند حقیقت داشته باشد.

فرانسیس بویل Francis Boyle استاد حقوق در دانشگاه ایلینوی در آمریکا، کارشناس کلاهبرداری ها و خیانت های دولت آمریکا به ما می گوید که سیرالئون و لیبریا، کشورهائی هستند که بیش از همه تحت تأثیر اپیدمی ابولا بوده اند. این دو کشور آفریقای غربی همان کشورهائی هستند که در عین حال میزبان آزمایشگاه های جنگ بیولوژیک ایالات متحده هستند. پروفسور بویل می پرسد چگونه ممکن است بیماری ای که اساساً در جمهوری دموکراتیک کنگو در سرزمین های استوائی تمرکز داشته به آفریقای غربی در فاصلۀ چند هزار کیلومتری سرایت کرده است.

پاسخ واشنگتن شگفت آور است. رژیم اوباما 4000 سرباز به آفریقای غربی فرستاده است که علیه ویروس ابولا مبارزه کنند. این سربازان برای چنین مبارزه ای آموزش ندیده اند و تجهیزات ضروری برای مبارزه علیه ویروس ابولا را در اختیار ندارند. چرا 4000 آمریکائی را در معرض اپیدمی قرار داده اند ؟ این تصمیم ظاهراً بی فایده موجب سوء ظن هائی شد که بر اساس آن گوئی واشنگتن سربازنش را به هدف آزمایش واکسن های مختلف یا شیوه های درمانی برای نیروهایش فرستاده است.

مفسران دیگری بر این باور هستند که چینی ها در آفریقای غربی به شکل اساسی سرمایه گذاری کرده اند، در نتیجه پرسشی که آنها مطرح می کنند این است که آیا واشنگتن به بهانۀ اپیدمی ابولا در پی اشغال این کشورها بوده و یا حتی ویروس را برای فراری دادن چینی ها پخش کرده است. با آگاهی به این امر که نیروی نوین آفریکوم برای مقابله با نفوذ اقتصادی چین در آفریقا ایجاد شده است.

بی صلاحیتی مقامات بهداشت عمومی در ایالات متحده برای مقابله با اپیدمی ابولا موجب بال و پردادن به نظریات مختلفی شده است. توطئۀ واقعی امّا وجود دارد و بسیار متعدد است. آنهائی که می گویند «یک نظریۀ توطئه چیز بیشتری نیست» باید در جستجوی مفهوم توطئه باشند. همان گونه که یکی از مفسران تشخیص داده است، پاسخ مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در رابطه با ویروس ابولا خیلی غیر عقلی بنظر می رسد.

موازین مرکز کنترل و پیشگیری بیماری CDC در رابطه با ویروس ابولا روی فرضیاتی اتکاء دارد که در رابطه با منشأ کنونی چندان مناسبتی پیدا نمی کند. پرستاری که در دالاس بیماری را معالجه می کرد در اثر ابتلا به ابولا درگذشت، برای یک پرواز تجارتی چراغ سبز دریافت کرد، در حالی که مرکز کنترل و پیشگیری بیماری عوارض بیماری او را اعلام کرده بود. او 132 مسافر طی پرواز در معرض ویروس ابولا قرار داد و از این پس هزاران نفر دیگر در تماس با آنها بوده اند. دیلی میل Daily Mail عکسی از یک فرد آمریکائی با یک دفتر یادداشت منتشر کرده است که هیج وسیلۀ حفاظتی همراهش نیست و پرستاری را همراهی می کند که در راه قرنطینه است، و می بینیم که این پرستار را سئار بر یک هواپیمای خصوصی می کنند که او را به بیمارستان منتقل خواهد کرد.

(برای دیدن عکس ها روی لینک زیر کلیک کنید)

sans protection adéquate accompagnant l’infirmière dans un avion privé sur le chemin de la mise en quarantaine à l’hôpital (voir les photos).

مقامات بهداشتی ایالات متحده برای مسافرانی که از مبدأ کشورهای آلوده به آمریکا می آیند هیچ کنترل قرنطینه در نظر نگرفته است. شرکت های هوائی ایالات متحده به پرواز های خودشان بین این کشورهای آلوده و آمریکا ادامه می دهند، در حالی که خطر انتقال آلودگی به ایالات متحده وجود دارد.

کشورهای آفریقائی نسبت به ابر قدرت سلطه جو کار بسیار مفیدتری انجام داده اند، آنها مرزهایشان بسته اند و از مسافرت های هوائی جلوگیری کرده و افراد آلوده و آنهائی که در معرض چنین آلودگی بوده اند را شناسائی می کنند.

بجای احتیاط و روش عقلاتی، رژیم اوباما یک تزار و 4000 سرباز ایالات متحده را به منطقه ای فرستاده است که به این ویروس آلوده بوده و تا کنون خساراتی نیز به بار آورده است.

جای شگفتی نیست که آمریکائی ها دیگر به دولتشان اعتماد ندارند. همان گونه که جمهوری خواهان می خواهند همه چیز را خصوصی سازی کنند، چرا واشنگتن را تعطیل نمی کنند و دولت را نیز خصوصی سازی کنند و امور کشور را به یک کشور صلاحیت دار نمی سپارند ؟

Un homme sans protection a été vu sur le Tarmac alors qu’il accompagnait l’infirmière infectée par l’Ebola (en combinaison jaune) pour un vol vers Atlanta

مردی با دفتر یادداشت سوار بر هواپیمائی می شود که پرستار مبتلا به ابولا را حمل می کند

همان مرد را روی جادۀ آتلانتا می بینیم مقابل همان آمبولانسی که قربانی مبتلا به ابولا را حمل می کند.

دکتر پل کرگ رابرتس معاون وزیر خزانه داری برای سیاست اقتصادی و معاون سردبیر روزنامۀ وال استریت. او وقایع نگار در بیزنس ویک Business Week، Scripps Howard Nouvelles Service و Creators Syndicate بوده است. او پست های مختلفی در دانشگاه داشته است . آخرین کتاب هائی که منتشر کرده به عبارت زیر است

The Failure of Laissez Faire Capitalism and Economic Dissolution of the West and

How America Was Lost.

منبع :

http://www.mondialisation.ca/obama-combat-lepidemie-debola-avec-un-tsar-et-des-soldats/5409796