بهای سنگین این خاموشی پیش از توفان را طالبان خواهند…

نویسنده: مهرالدین مشید طالبان بیش از این صبر مردم افغانستان را…

گلایه و سخن چندی با خالق یکتا

خداوندا ببخشایم که از دل با تومیخواهم سخن رانم هراسانم که…

(ملات گاندی در مورد امام حسین

باسم تعالى در نخست ورود ماه محرم و عاشوراء حسينى را…

جهان بی روح پدیداری دولت مستبد

دولت محصولی از روابط مشترك المنافع اعضاء جامعه می باشد٬ که…

ضانوردان ناسا یک سال شبیه‌سازی زندگی در مریخ را به…

چهار فضانورد داوطلب ناسا پس از یک سال تحقیق برای…

پاسخی به نیاز های جدید یا پاسخی به مخالفان

نویسنده: مهرالدین مشید آغاز بحث بر سر اینکه قرآن حادث است و…

طالبان، پناهگاه امن تروریسم اسلامی

سیامک بهاری شورای امنیت سازمان ملل: ”افغانستان به پناهگاه امن القاعده و…

  نور خرد

 ازآن آقای دنیا بر سر ما سنگ باریده عدوی جان ما…

عرفان با 3 حوزه شناخت/ ذهن، منطق، غیب

دکتر بیژن باران با سلطه علم در سده 21،…

شکست مارکسیسم و ناپاسخگویی لیبرالیسم و آینده ی ناپیدای بشر

نویسنده: مهرالدین مشید حرکت جهان به سوی ناکجا آباد فروپاشی اتحاد جماهیر…

سوفیسم،- از روشنگری باستان، تا سفسطه گری در ایران.

sophism. آرام بختیاری دو معنی و دو مرحله متضاد سوفیسم یونانی در…

آموزگار خود در عصر دیجیتال و هوش مصنوعی را دریابید!

محمد عالم افتخار اگر عزیزانی از این عنوان و پیام گرفتار…

مردم ما در دو راهۀ  استبداد طالبانی و بی اعتمادی…

نویسنده: مهرالدین مشید افغانستان سرزمینی در پرتگاۀ ناکجاآباد تاریخ مردم افغانستان مخالف…

ترجمه‌ی شعرهابی از دریا هورامی

بانو "دریا هورامی" (به کُردی: دەریا هەورامی) شاعر، دوبلور و…

تلویزیون حقوق ناشر یک اندیشه ملی و روشنگری 

نوشته از بصیر دهزاد  تلویزیون حقوق در پنجشنبه آینده،  ۱۱ جولای، …

افراطیت دینی و دین ستیزی دو روی یک سکه ی…

نویسنده: مهرالدین مشید در حاشیه ی بحث های دگر اندیشان افراط گرایی…

د مدني ټولنې په اړه په ساده ژبه څو خبرې

 زموږ په ګران هېواد افغانستان کې دا ډیر کلونه او…

از پا افتادگان دور جمهوریت

در خارج چه میگویند ؟ انهاا طوری سخن میرانند که افغانستان…

آیا طالبان آمده اند ، تا ۳۴ ملیون شهروند افغانستان…

نوشته: دکتر حمیدالله مفید. بزرگترین دشواری که در برابر جهان اسلام…

 چند شعر کوتاه از لیلا_طیبی (صحرا) 

ذهنم، یوزپلنگی تیز پاست آه! بی‌هوده بود، دویدن‌هایم... آی‌ی‌ی        --غزال وحشی، کدام کنام…

«
»

لطفا در افاده ها احتياط كنيد!


چون اراده کردن جدی به کفر ھم کفر است!

تتبع ونگارش :
الحاج امین الدین « سعیدی – سعید افغانی »

مدیر مطالعات ستراتیژیک افغان ومسؤل
مرکز کلتوری د حق لاره – جرمنی

اگر یکنفر شخصی مسلمان با خود بگوید که : من میخواهم کافر شوم شخص متذکره در حین ادای همین کلیمه کافر میگردد .
بطور مثال شخصی مسلمان با خود بگوید : (در آینده و یا هم بزودی کافر می شوم)، (بزودی از اسلام خارج می شوم)، (من مرتد شدم)، (من از اسلام بیرون آمدم)، (اگر فلان چیز روی دهد ویا هم فلان کار به ذوق ومراد من عملی نگردد ،من نیز کافر خواهم شد)؛ ویا امثال این الفاظ را با خود بگوید ، بدون توجه به نیت قلبی اش که ان قصد قلبي بين بنده و الله تعالی ، اما در ظاهر امردر  دنيا همان لحظه کافر خواهد شد، زیرا داشتن جزم و عدم ترديد بر اسلام شرط است. نباید فراموش کرد که تردید و دودلی بر ايمان بر الله تعالی کفر می باشد.
عالم شهیر جهان امام نووی در روضة الطالبین می فرماید : «تصمیم بر کفر در آینده، همان لحظه کفر است، و همینطور تردید داشتن و دو دل بودن در اینکه کافر شود یا خیر، اینهم همان لحظه موجب کفر است، و همچنین اگر آنرا به امری در آینده معلق گرداند، مثلا بگوید : اگر اموالم یا فرزندم تلف شود من نیز یهودی یا نصرانی خواهم شد (با این سخن نیز همان لحظه کافر می شود). و نیز راضی شدن به کفر موجب کفر است، حتی اگر کافری از او بخواهد که قصد اسلام آوردن دارد و کلمه توحید را برایش تلقین کند اما او آنرا انجام ندهد و یا به وی اشاره کند که مسلمان نشود، اینهم کفر است، یا اگر مسلمانی بگوید مرتد شده او کافر است» ( تفصیل بیشتر را می توان در روضة الطالبین (10/65) مطالعه فرماید .
همچنان در کتاب دائرة المعارف فقهی آمده : «فقهاء گفتند که اگر شخص مسلمانی تصمیم به کافر شدن گیرد، یا در وحدانیت (خداوند) یا نبوت یا بعثت شک کند، و یا نیت بریدن از اسلام کند، یا متردد باشد که آیا کافر بشود یا خیر، یا تصمیم بگیرد که فردا یا در آینده کافر می شود، در همان لحظه از اسلام خارج شده و مرتد است، زیرا داشتن شک مناقض عزم و اراده بر اسلام است» (الموسوعة الفقهیة (42/ 307).
بنآ اگرخدا ناخواسته همچو الفاظ از انسان صادر گردد ، بلا درنگ توبه نموده ، و شهادتین را بر زبان خویش جاری سازد تا دوباره وارد اسلام شود .« اَشهدُ انْ لا إله إلا الله ، و اَشهدُ انَّ محمّداً محمداً عبده ورسوله » ونباید فراموش کرد که نه تنها جاری ساختن شهادتین باعث داخل شدن مجدد وی به اسلام می گردد و بعد از آن بایستی به مقتضای شهادتین نیز عمل کند از قبیل عمل به ارکان ایمان و اسلام.
پروردگار مارا گمراه نكن بعد ازينكه هدايت شديم. امين