آرمان ضداجتماعی-ضد ترقی در عرفان

دکتر بیژن باران آیا عارفان ضداجتماعی بودند؟ آیا رفتارشان با…

              پروژه تاپی (TAPI)

نوشته کریم پوپل مورخ۱۶.سپتمبر.۲۰۲۴ کالنگ دنمارک                                  انتقال لوله گاز از ترکمنستان به هند پس…

نشانه هایی از رستاخیز مردمی و نگرانی های رهبران طالبان

نویسنده: مهرالدین مشید آنسوی افق های تاریک و طلوع خورشید آزادی…

صید گرفتار 

چو برگی در شکنج پنجه های باد پاییزم  به خواری و…

داستان «تو را دوست دارد!»

نویسنده «تولگا گوموشای» مترجم «پونه شاهی» نگهبان کلاس‌ام، بنابراین، در طول…

ترجمه داستان «علی بابا و چهل راهزن»

نویسنده «آنتوان گالاند»؛ مترجم «اسماعیل پورکاظم» در زمان‌های بسیار پیش از…

دولت از اسلام یا در اسلام؟

دولت از اسلام عبارت از حکومت قانون استکه: ارزش های…

دل صدپاره 

رسول پویان  اگر یک لحظه گـردد در تمام عمر همدردم  ز ژرفای…

نگاهی به برخی از لایه های اجتماعی

ترجمه. رحیم کاکایی یوری آنتونوف اساساً، هر فرد و هر گروه اجتماعی…

دیدی گذرا بر اندیشه های اصلاحی در اسلام و جایگاه…

نویسنده: مهرالدین مشید تروریسم بازتولید اسلام سیاسی و بی پایه بودن…

بزرگداشت ازدهمین سال درگذشت داکتراناهیتا راتبزاد  

به تاریخ هفت سپتامبر سالجاری ازسوی  شورای سراسری زنان افغانستان…

بازی با دم اژدها یا تعامل با حاکمان تروریست و…

نویسنده: مهرالدین مشید تبدیل شدن افغانستان به مفرزۀ تروریسم  و احتمال…

دلسوز صابر

بانو "دلسوز شیخ صابر"  (بە کُردی: دڵسۆز شێخ سابیر -…

عرفان در هنر

دکتر بیژن باران عرفان در هنر تجسمی با هنر کلامی…

زیبا پسند

غم خانه گشته است دل مستمند من هم شد خمیده قد…

احمد مسعود به دنبال چیست ؟

                              نوشته ی : اسماعیل فروغی      به…

اطاق فکر، د فکر خونه یا (Think Tank) یعنی چه؟

نور محمد غفوری در بین گروه های سیاسی، اجتماعی، علمی و…

دیدی گذرا بر اندیشه های اصلاحی در اسلام و جایگاه…

نویسنده: مهرالدین مشید تروریسم بازتولید اسلام سیاسی و بی پایه بودن…

فراز و فرود کاتوتسکی، از مارکسیست کبیر تا اپورتونیست "مرتد"

karl kautsky 1854-1937 آرام بختیاری کائوتسکی مرتد رنگات؛ تئوریسین سوسیال دمکراسی. کارل کائوتسکی…

گذر عمر 

رسول پویان  عمـر در انـتـظار می گذرد  بـا دل بـی قـــرار می…

«
»

جناب محترم محمد اشرف غنی و عبدالله ! 

ما مردم کابل کدام خواست بسیار مشکل و یا هم غیرقانونی از شما نداریم که قابل اجرا نباشد.
ما مردم عام فقط خواستار تطبیق قانون و حاکمیت قانون هستیم. خواست ما این است وقتی یک کارمند دولتی خصوصا سکتور امنیتی وظیفه اش را به شکل درست اش انجام داده نمیتواند و یا تعلل و خیانت و غداری در وظیفه میکند باید بدون سروصدا برطرف و در صورت گناه باید به قضا معرفی شوند نه اینکه سفیر و یا هم ترفیع کنند.  این نا برابری ها و درد مردم افغانستان است که دیگر احزاب از آن استفاده میکنند و منجر به بحران میشوند.
ما مردم عام افغانستان ، خصوصا مردم زجر کشید کابل نه جمعیتی استیم ، نه حزب اسلامی ونه وحدتی و … نه جهادی و نه طالب و نه داعش نه از اینها خاطره خوش داریم و نه آنها را میپذیرم  و نه میخواهیم که همه را تاپه  بزنید.
امروز وقتی جمعیت به سرک ها ریخته و شاید فردا حزب اسلامی ، حزب وحدت و اتحاد و ….. بریزند همه فقط وفقط یک سبب دارد و سبب آن خود دولت است که در یک ساعت  صد ها معامله با آنها میکنند. شما بروید فیسبوک را ببینید آنقدر که کارمندان دولتی مسایل قومی و نژادی و زبانی را همین حالا دامن میزنند دیگران نمیزنند. ما مردم عادی اصلا بین خودمان مشکل نداریم هر مشکل که است بین سیاسیون و دولتمداران است.
وقتی یک شخص که پشتون باشد و یا تاجک و هزاره و …. در اثر ناکارگی و … از وظیفه اش برطرف شود همین کارمندان دولتی اند که سروصدا را راه میندازند که فلانی شخص بخاطریکه از فلانه قوم بود با اش اینکار شد.
تبدیلی و تغیر و برطرفی منطقی یکی از مراحل عادی اداری یک دولت است و دولت باید هرکسیرا که وظیفه اجرا کرده نمیتواند ، غداری و خیانت و تعلل در وظیفه میکند باید و باید منفک و یا هم جزا بدهد.
رامین احمدیار